Gravid och åka karusell ?

I

ImFabulous

Ännu en konstig fråga; Jag är gravid i v. 10,, kan jag åka karuseller? Eller kan det skada fostret på något underligt sätt ?

Har inte tänkt sätta mig i hang-over, men kanske någon liten snurrig sak nu i valborgshelgen..
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

En del attraktioner på Liseberg har väl en överkryssad gravid kvinna på bild så de bör du nog akta dig för, de andra borde vara OK.
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Jag var på Liseberg i 6/7 månaden. Jag undvek de vildaste sakerna, där g-krafterna är höga, eller man åker upp och ner eller snurrar mkt.

Flumeride åkte jag iaf, det gick bra.

En vänlig tjej i personalen gick igenom alla attraktioner med mig och kryssade för de som inte var lämpliga för gravida.
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Åkte karusell båda mina graviditeter o det har gått bra.

Jag klämde ner mig i berg o dalbanorna på Bakken i Danmark när jag var i 7/8 månaden... Så länge jag kunde spänna fast mig m a o. :D
Jag undvek de som är för häftiga, t ex uppskjut o fritt fall o sånt man hänger upp o ner i.

Båda mina barn föddes pigga o friska med en förkärlek till att åka karusell i tidig ålder! :rofl: :rofl:
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Jag var på disneyworld i vecka 16. Åkte allt som var värt att åka och min bäbis verkar må bra. Sparkar och härjar som bara den inne i magen:) :) . Så länge du kan spänna fast dig så du sitter säkert är det nog ingen fara om du genomgår en normal graviditet.
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Jag skulle nog fråga en BM för att vara helt säker:d Tänk vilken ångest man skulle ha om något hände ens lilla bebis...
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Barnmorskor är inte de enda som kan något om anatomi och graviditet (varför en smiley som slickar sig om munnen?).
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Man måste inte göra alla saker just under den 9 månader korta graviditeten. Man kan göra dem efteråt också. Livet tar inte slut :smirk:
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Man måste inte göra alla saker just under den 9 månader korta graviditeten. Man kan göra dem efteråt också. Livet tar inte slut :smirk:

....men man måste ju inte heller utgå ifrån att precis allt är farligt. Det mesta är ju faktiskt inte det....
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Jag är i vecka 9 och skulle inte åka karusell.
Men beror på att jag mår så dåligt att det inte lockar det minsta att bli snurrad också. :crazy:
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

....men man måste ju inte heller utgå ifrån att precis allt är farligt. Det mesta är ju faktiskt inte det....
Nej men om man känner oro eller osäkerhet inför något så kan det vara värt att vänta. Det är trots allt en kort tid i ett lite längre perspektiv!
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Båda mina barn föddes pigga o friska med en förkärlek till att åka karusell i tidig ålder! :rofl: :rofl:

För mig är det precis tvärt om. Var på Liseberg tidigt i grav med mitt sista barn, och åkte det mest (utom det som gravida avråds från att åka). Och ut kommer en unge som HATAR att åka karusell:o
Hon tycker att kaninresan är aldeles lagom....
KAn hon blivit avsräckt redan i moderlivet????:D
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

:rofl: :rofl:

Jag är så glad över att jag kan skylla på barnen o få köpa åkband o åka MASSOR när vi är iväg! :banana:

Nu börjar de dock bli så stora att de kan åka själv o tycker det känns fånigt när mamma sitter med... :cry:
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

För att ställa en motfråga. Varför sluta leva under de 9 månaderna? ;)
Att avstå något för en kort period behöver inte betyda att man slutar leva. Och om du kände mig skulle du veta att jag levt tämligen normalt under mina två graviditeter.
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Då var det ju bra i ditt fall, att kunna skylla på något menar jag. Du avstod ju inte från något som du i själva verket tycker är superkul.
 
Sv: Gravid och åka karusell ?

Fast ändå. Varför avstå från något för att man utgår ifrån att det är farligt?

Min kommentar om att sluta leva kanske grundade sig på lite mer än just karuseller. Finns så många som har åsikter om det mesta så fort man talar om att man är garvid. Du får inte äta det, inte göra si och definitivt inte göra så.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 412
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 773
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp