gravid - men mensliknande blödning??

F

fisken

Min mens var väldigt sen, så för 2 veckor sedan tog jag ett test som var positivt, tog ett dagen efter som också var starkt positivt. Haft jätteont i brösten samt mått illa och igår var jag på inskrivning hos bm.
Men i morse när jag gick upp på toa hade jag typ mens? Kan man ha några små blödningar? Ska man ringa bm??

Sv: gravid - men mensliknande blödning??

Ja, du kan ha små blödningar utan att det är ngn fara.

Jag har kämpat länge för att bli gravid och när jag väl blev det fick jag blödning i v 10 eller ngt sånt. Ringde till sjukvården och var helt förtvivlad, trodde det var missfall. Fick prata med en lugn sjukskötare(? manlig) som förklarade att det kan förekomma och att allt mkt väl kan gå bra! Men det kan oxå vara missfall. Det finns inget man kan göra, utan han gav mig rådet att avvakta och komma in om jag fick smärtor. Det fick jag inte och blödningen avtog, blev som en mkt liten mens. Allt gick bra och min Wilhelm är snart 6 mån! Sjukvårdaren sa oxå att om man får missfall så tidigt så är det så stora fel på barnet att det inte hade kunnat klara sig, så man skall inte anklga sig själv för att man ex var ute och sprang tills man stupade igår eller ngt sånt.

Hoppas jag lyckades lugna dig lite och lycka till med bebisen!

Tack för ditt svar!!
Jag ringde till min barnmorska som sa precis som du, att det var inget att oroa sig för om man inte fick kraftiga blödningar och ont i magen och då var det akuten som gällde. Och vi får hoppas att det inte blir så.
Min första fundering var, är jag inte gravid? Har jag räknat helt fel på min mens och har båda testen visat fel? Men det verkar ju inte så troligt.. Det var ingen planerad graviditet (dock välkommen) så man har väl inte riktigt förstått det än.
Bm frågade även om jag haft samlag det senaste dygnet. Det hade jag inte och hon sa att jag kunde avvakta med det en vecka? Och nu undrar jag varför. Har alltid hört att samlag inte är farligt i en graviditet.

Men tack för ditt svar!

Jag har haft små blödningar från och till under min graviditet, och är idag i v. 26+5. Räkan mår bra, men självklart så har jag ju oroat mig rätt rejält då det kommit små stänk med blod. För min del så har det dock varit minimala mängder blod, oftast har fläcken i trosorna inte varit större än en en-krona och i vissa fall har det även varit ljusrosa/ljusbrun flytning.

Anledningen till att din BM ansåg att du skulle vara lite försiktig med sex kan vara av den anledning att blödningen kommer från dina slemhinnor, och det är ju dumt att reta dem mer än nödvändigt.

Har nu kommit fram till att blodet inte kommer från när jag kissar, utan när jag bajsar, så antagligen några hemorrojder på g :crazy: varit hård i magen så kan ju va sår därifrån. sjukt äckligt känns det i alla fall!

Min första fundering var, är jag inte gravid? Har jag räknat helt fel på min mens och har båda testen visat fel? Men det verkar ju inte så troligt.. Det var ingen planerad graviditet (dock välkommen) så man har väl inte riktigt förstått det än.
Bm frågade även om jag haft samlag det senaste dygnet. Det hade jag inte och hon sa att jag kunde avvakta med det en vecka? Och nu undrar jag varför. Har alltid hört att samlag inte är farligt i en graviditet.

Men tack för ditt svar!

Om testen visat att du är gravid så är du det. Hemmisar är tyvärr inte ovanligt under graviditeten, drick massa vatten och ät en massa fibrer...

Slemhinnorna kan bli jättekänsliga under graviditeten och man kan blöda efter sex ibland. Det är inget farligt men naturligtvis inget trevligt heller. Men det kan ju vara bra att veta om det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 589
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 355
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar