gravid? -illamående

Messy

Trådstartare
två frågor...

1) om man blir gravid, mår man illa från "dag 1"?

2) mår man illa konstant? alltså inte bara på morgonen? går det över om man äter?

*jag dör isf* :eek:
 
Sv: gravid? -illamående

Det är olika från person till person, och kan även variera på samma person olika graviditeter!

Ett vanligt råd är att man har ngt bredvid sängen, t.ex. skorpor eller nåt som man kan tugga i sig direkt för att lindra illamåendet.

Det brukar väl börja runt v.5 kanske och hålla på framåt v.12 eller så. Andra stackare mår illa hela tiden, vissa lyckliga mår inte illa alls.
 
Sv: gravid? -illamående

tack... missade kanske å skriva det viktigaste...
inte meningen ATT jag ska vara det... ångest...ångest... ångest...

(ok, har ju lättaste svaret själv, TESTA)... men det e typ oxå ångest... *huvudet i sanden*
 
Sv: gravid? -illamående

Jag blev illamående i v 6 och det höll i sig dygnet runt.

Testa dig! Bättre att veta och göra en tidig abort än att vänta och få det mycket besvärligare. Ta med dig en vän eller så om du behöver stöd.
 
Sv: gravid? -illamående

Jag är gravid nu :banana:
Vissa dagar mår jag illa som fan och vissa dagar ingenting.

Nu är ju jag precis i början sas så jag hoppas det ger sig snart:S
 
Sv: gravid? -illamående

jaa de är jätte olika, ja trodde inte ja va gravid då ja hade min mens som den skulle förutom en gång då den inte kom o då gjorde ja test o de visa att j va de och fick kolla o ja trodde ja va i kanske v 8 men ja vist i vecka 17 och när ja fick reda på att ja va gravid då börja ja må illa. me nen abort i v17 va ingen höjdare. Så kolla upp de fort och hoppas du inte är det...
 
Sv: gravid? -illamående

1. Nej
2. Kan inte svara på det då jag aldrig mått illa (Har gått 30 veckor nu)
 
Sv: gravid? -illamående

Jag mådde illa från v 7 -14 ungefär.
Jag kräktes inte så mycket men de få uppkast jag gjorde var på morgonen, illa mådde jag lite när som...
Det hjälpte mig att äta. Oftast mådde jag jätte bra direkt efter lunchen och sen mådde jag rätt bra hela eftermiddagen. Började må illa igen på kvällen och då åt jag youghurt som funkade jätte bra. Knaprade även mariekex lite då och då för att dryga ut maten.
 
Sv: gravid? -illamående

1) Jag borjade ma illa ungefar i v. 6 eller 7

2) Jag madde mer illa pa eftermiddagar och kvallar, fast vissa dagar var det hela dagarna, och det enda som hjalpte var att ata. Men det behovdes inte mycket for att fa det att ga bort, en skorpa eller ett par kex rackte bra. Jag har inte spytt en enda gang, och illamaendet forsvann i vecka 12. Jag ar gravid med tvillingar och trodde att det skulle vara varre an sa har :banana:
 
Sv: gravid? -illamående

till alla:

det är ju lätt att få ångest å TRO att man är gravid bara för att man mår illa... har haft så här en gång förut, mådde illa i TRE månader... å "inget fel" på mig...

mått lite bättre idag... hoppas att det är stress..å att det släpper nu på semestern... i morse när jag baknade hade jag lite "magknip/värk" fast inte ONT, utan mer bara "finns där"... är ju inte döende, bara SÅ irriterande, önskar att jag blev sjuk å bara spydde i 2-3 dagar så det går över.. men icke...
 
Sv: gravid? -illamående

Det är väldigt individuellt!

Själv mådde jag väldigt dåligt de första 3 månaderna. Jag kunde knappt äta något - bara tanken på mat fick mig att vilja kräkas! Levde nästan bara på knäckebröd med kaviar & ägg samt kopiösa mängder te.

Jag har en väldigt omtänksam sambo som drog iväg mig till barnmorska för minsta sak. Han pysslade om mig varenda kväll! Jag fick helkroppsmassage, varma skumbad, han köpte hårborttagningskrämer och rakade mina ben - Jag behövde bara njuta! Det allra bästa var att somna i soffa i hans trygga famn, bara detta gjorde mig mycket mer lugn & avslappnad.

Sedan började jag må mycket bättre och kände mig otroligt attraktiv - nästan sexig! :smirk: Större tuttar! Resten av graviditeten mådde jag utmärkt! //Linda
 
Sv: gravid? -illamående

Vissa mår inte illa alls. Om man mår illa så är det ofta värst de första 3 -4 månaderna. Vissa mår väldigt illa hela graviditeten. Vissa kräks "hela tiden" och mår så dåligt att de blir sjukskrivna.

Jag mådde lite illa av och till och blev väldigt känslig för vissa lukter typ from vecka 4-5 och fram till vecka 10-12. Jag mådde faktiskt oftast illa på em-kväll, aldrig på mornar. Men jag kräktes aldrig.
Att äta en frukt eller något hjälpte att häva mitt illamående rätt bra.

Alltså: extremt olika och du har ingen aning om hur det kan tänkas bli för just dig.
 
Sv: gravid? -illamående

två frågor...

1) om man blir gravid, mår man illa från "dag 1"?

2) mår man illa konstant? alltså inte bara på morgonen? går det över om man äter?

*jag dör isf* :eek:

Jag vaknade varje morgon och tänkte, mår jag lite illa idag kanske?

Men nej, inte en enda dag mådde jag illa under min graviditet! :banana:

/Timsetim
 
Sv: gravid? -illamående

två frågor...

1) om man blir gravid, mår man illa från "dag 1"?

2) mår man illa konstant? alltså inte bara på morgonen? går det över om man äter?

*jag dör isf* :eek:

Jag mådde aldrig illa, och hade inga problem alls med något annat heller (foglossningar, högt blodtryck osv). Antar att jag kan skatta mig väldigt lycklig...:angel::angel:

Hade en kompis som fick sitt tredje barn, hon mådde så illa och kräktes så mycket att hon blev inlagd med dropp i 13 dagar (hade inte haft några problem med illamående när hon väntade sina första två)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 964
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 821
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp