Gravid - bastu o tajta byxor

Status
Stängd för vidare inlägg.

vindvissla

Trådstartare
ja det är inte en fråga utan två. Kan barnet ta skada av att man bastar?

Andra frågan är: Jag älskar att sitta med benen uppdragna och då skär ju byxorna in i magen lite. kan det skada barnet?
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

Jag bastade när jag var gravid och inte har sonen tagit skada av det, tror jag.... ;)

Man bör väl inte bastu superhett och man får inte glömma att dricka vätska.
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

hihi, du kunde juh frågat mig innan idag ;)

ingen fara o basta så länge du inte sitter länge o har kokhett, o som förra skrev, tänk på vätskan!

o nix, en klädesplagg som skär in lite i magen kan inte skada!

du vet vart ja finns om du vill ha svar på mer, hur konstiga frågor du än kan tänkas ha! :banana:

Tack för innan idag, ehm igår *kolla klockan*
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

jag blev avrådd att basta, men minns inte varför.... fast här uppe bastar man ju alltid HETT..... så kanske därför....
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

Jo man ska nog helst undvika o basta men om man inte gör de nån längre stunder o inte elda på för mkt o dessutom inte så ofta så tror jag inte de ska vara några problem... Jag blev inte avrådd att göra det men tänkte mig dock för o inte eldade på som vanligt... (e halvfinne så temperaturen kan stiga rätt bra) sen va de bara när vi var på skidsemester som de blev av ändå då man tyvärr inte har tillgång till bastu hemmavid...
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

jag blev avrådd att basta, men minns inte varför.... fast här uppe bastar man ju alltid HETT..... så kanske därför....

Är det inte delvis för infektiosrisken, dels så gillar ju baciller värme och förökar sig bättre däroch om man inte har egen bastu och sitter på handduk kanske man få baciller där nere? Har för mig jag läst det.
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

Jag läste på en graviditetssida att det kunde öka risken för missfall om han bastade och liknande som höjde kroppstemperaturen ? antal grad i mer än 10 minuter.
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

ok då bastar jag svalt då då... haha

zimson jag hade jättetrevligt igår. man kan ju inte komma på alla konstiga frågor på en gång...
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

Jag fick höra att man inte skulle lägga sin varma vetekudde på magen, för det var inte bra för beisen om det blev för varmt.
Kan man kanske tänka likadant med bastu?
Vet inte...verkar ju som att många anser det vara ofarligt.

Byxorna tror jag inte kan vara ngn fara.
Dock hade jag kanske skaffat ett par mammabyxor, för bekvämlighetens skull :)
(såna med mudd upptill...de är sååå sköna!!:love: )
 
Sv: Gravid - bastu o tajta byxor

ja mammabyxor i framtiden kanske.... lite tidigt än. vill ju först kolla så det är en bebis o inte en potatisgrodd eller nåt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 555
Senast: mamman
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp