Gravid/barnförsäkring

lillsmurfagirl

Trådstartare
hej!

Är det någon som har gravidförsäkring och fått användning för den?

Jag har även försökt kolla upp barnförsäkring och vad det kostar men då behövs personnummer.. vad har ni valt och varför?

hej!

Jag har även försökt kolla upp barnförsäkring och vad det kostar men då behövs personnummer.. vad har ni valt och varför?

Jag hade förra graviditeten och även denna gången.
Folksams utökade båda gånger. Förra gången fick vi tyvärr utnyttja livförsäkringen då vi förlorade dottern i magen v41.
Valde Folksam igen då det inte varit några bekymmer och vi har allt annat i samma bolag.
Tror jag betalade runt 1200:- om jag inte minns fel.

hej!

Trygg-Hansas utökade gravidförsäkring tecknade jag och eftersom jag fick preeklampsi fick jag utnyttja försäkringen och fick ut några tusenlappar extra.

Har haft länsförsäkringars betalvariant. Första graviditeten fick jag jag utbetalt för akutsnitt och några av nätterna på sjukhus. Andra gången fick jag för akutsnitt igen samt livförsäkringar eftersom barnet dog.
Mina gravidförsäkringar har tyvärr verkligen lönat sig.

Hade Trygg Hansas gratisförsäkring förra gången, behövde inte nyttja den. Den här gången via lärarförsäkringar också den gratisversionen men där ingick ändå nästan allt som i Trygg Hansas betalversion. Behövde inte nyttja den här gången heller.

Bör kanske tillägga att stora barnet är försäkrat hos lärarförsäkringar och det kommer även minstingen bli. Har bra villkor och inga reservationer. Minns inte vad det kostar, det dras direkt från sambons lön.

Japp skaffade Folksams gravidförsäkring och fick ut 2000 kr pga foglossning. Så än så länge har jag tjänat 700 kr på den.

Folksam betal, har även jag fått ersättning för bäckensmärtor.

Barnförsäkringen kostar olika beroende på vilken nivå man vill ha ersättning vid ev skada etc.

Tror jag betalar 250-300kr/månad.

hej!

Hade Trygg hansas betalversion som gravidförsäkring och har fortsatt med deras barnförsäkring. Mest för att vi har allt i Trygg hansa.

Behövde aldrig nyttja gravidförsäkringen förra gången och hoppas slippa även denna gång.

Iaf på Trygg hansas hemsida kan man fylla i "mitt barn är inte fött ännu" för att kolla upp pris i förväg. :)

Trygg-Hansas betalvariant hade vi. Fick ersättning för akutsnitt och för att sonen var inlagd en vecka efter förlossningen. Tror det blev ca 5000.

Lite roligt det där med snittet. Hade tid för planerat snitt pga sätesbjudning men vattnet gick två veckor före det bestämda datumet och blev istället ett akutsnitt som gav ersättning

Jag hade ingen gravidförsäkring.

Valde trygghansas barnförsäkring och tror det ligger på näst högsta beloppet. Betalar ungefär 500kr i månaden kanske för två barn.
Vi har mycket annat i TH så valde det.
Var inne lite på Folksam också men ville inte byta det jag redan tecknat och ville inte ha två olika på två barnen.

hej!

Jo, låg ca en månad på neo och fick dessutom utbetalt dubbel ersättning då vi fick tvillingar.

Jag har en väninna som inte tog betalvarianten av gravidförsäkring. Tredje barnet och allt hade gått så bra med de andra två så det kändes som onödiga pengar.

Tredje barnet föddes med ett allvarligt hjärtfel. Inga pengar alls på försäkringen, barnet oförsäkrat och nästintill omöjlig att försäkra. De låg på sjukhus 60 mil hemifrån i 4 veckor med allt vad det innebar. Väl hemma i sin egen stad hade de sjukhusbesök varannan dag. Båda föräldrarna hamnade i chock och därefter depression och de var båda sjukskrivna 4 respektive 8 månader. En del av kostnaderna täcktes av hemförsäkringen men långt ifrån allt.

Barnet är nu försäkrat via hjärtebarnsfondens gruppförsäkring. Hade de betalat för försäkringen hade de haft en betydligt lättare start med lilla trean.

Mvh Miks

Jag hade länsförsäkringars betal-variant av gravidförsäkring. Fick ut pengar pga att vi fick stanna på neo ett tag. Var för något mer, men minns inte vad. Fick ut någon 100-lapp mer än vi betalade för försäkringen. Dessutom tog det tid innan vi fick teckningen av barnförsäkringen godkänd eftersom barnet både föddes för tidigt och fick gulsot. Utan gravidförsäkring hade vi inte haft någon försäkring alls för barnet de första månaderna. Kommer absolut försäkra oss igen om det blir aktuellt.

Jag hade Länsförsäkringars betalvariant och eftersom jag låg på sjukhus 6 v innan och 1 v efter fick jag ut rätt mkt pengar, runt 10000 har jag för mig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 647
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 999
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka