Gravid ändå?

T

Tjejen

Hej! För ca 4-5 veckor sedan så fick jag mensvärk, en liten blödning, mådde illa och hade jätteont i brösten. Blödningen slutade rätt snabbt och brösten slutade göra jätteont, men mensvärken och illamåendet fortsatte. Jag blev också kissnödig hela tiden och byxorna började trycka på framsidan av magen, kan inte ha byxor som sitter åt knäppta när jag sitter ner. För en vecka sedan så köpte jag ett graviditetstest på apoteket och kollade om jag var gravid, men det var negativt. Men jag har fortsatt att må likadant och jag känner mig varm ofta, tror att min kroppstemperatur har ökat lite. Jag har även varit väldigt trött de senaste veckorna.

Jag äter minipiller, men har inte varit så jättebra på att ta dom varje dag, har missat lite ibland. Men nu undrar jag vad ni tror, kan jag vara gravid ändå? Eller är det något annat?

Sv: Gravid ändå?

Tror du ska prata med en läkare om du mår så.. Det går inte att gissa om du är gravid eller inte. Mden en läkare kan snabbt utesluta det ena och det andra.
Du kan även köpa ett nyt test och se om det visar annat nu.

Jag sia såklart till läkare eftersom det inte känns så normalt att må såhär, så lång tid, om jag inte är gravid. Jag har fått tid i veckan, men jag vill veta vad andra tror.
Jag har även beställt ett nytt test, annat märke också den här gången, men jag kan knappt vänta. Jag vill veta!

Skulle kunna skriva rakt ut, utan att vara elakt, men jag tror inte att du är gravid.
Dessutom är jag osäker på att byxorna skulle sluta passa efter bara så få veckor..
Dock skulle jag om jag var du kotakta en läkare, be om att få göra ett vul kanske?

Vad hoppas du på? Att du är gravid elr inte är gravid?

Hoppas du får svaret du vill ha iafl o du tar ettt till gravtest

Jag ville ju veta vad ni andra tror så jag tolkar det inte som något elakt =)
Jag var nog lite otydlig där, byxorna passar fortfarande, men de är lite svårare att knäppa och det känns jätteobekvämt när jag sitter ned utan att knäppa upp dem.
Jag borde vara någonstans runt vecka 12-14 om jag skulle vara gravid, vet inte riktigt hur man "ska" se ut och hur det "ska" kännas då.

Det är lite blandade känslor, jag vill väldigt gärna ha barn, men samtidigt så är det inte riktigt ett så bra tillfälle att bli gravid nu. Började känna mig såhär ett tag efter att jag blev singel.

Men jag hoppas att det blir bra hur det än blir iaf:)

Är man en "låghormonare" så är det inte säkert att det syns på graviditetstesterna. Gå till barnmorskan och kolla och gör ett UL ifall ni är osäkra.

Menar du under hela graviditeten? Eller att det bara tar längre tid innan det syns?

Ja, vissa kan visst vara gravida fast det aldrig syns på ett graviditetstest.

Nu har ju jag fått missfall, så jag räknas väl inte. Men med mitt första missfall gjorde jag tre stycken tester eftersom jag "visste" att jag var gravid, men inget av dem gjorde utslag.

Nu i höstas när jag var gravid så var det väldigt svagt på provet och 2 dagar efter missfallet testade jag negativt hos läkare. Enligt källor så "ska" man kunna se att någon varit gravid i flera veckor efter ett missfall eller graviditet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 822
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 078
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 098
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka