Grattis!!!

Sv: Grattis!!!

Tack!!!:bow: Efter sjutton sorger och besvär kom han äntligen, nu ska jag bara återhämta mig från operationen.
3570 g och 51 cm lång var han, den lille. Ska heta Wiggo Viking, andranamnet med tanke på hans strapatser inne i magen innan han äntligen kom ut hel och frisk.
 
Sv: Grattis!!!

Tack!!!:bow: Efter sjutton sorger och besvär kom han äntligen, nu ska jag bara återhämta mig från operationen.
3570 g och 51 cm lång var han, den lille. Ska heta Wiggo Viking, andranamnet med tanke på hans strapatser inne i magen innan han äntligen kom ut hel och frisk.


Haha Busfrö :D Lägtar tills jag får se den lille :D
 
Sv: Grattis!!!

Ja kom snart! Innan han hinner bli fyra år och hamnar i trotsåldern som sin underbara storebror...;)
 
Sv: Grattis!!!

Tackar alla! Roligt att bli lite uppmärksammad i allt elände. Pojken mår toppen, själv hade jag njursten under graviditeten från v 31 och fick en kateter inopererad i njuren på vänster sida, förutom att den gjorde förbaskat ont från dag 1 så hjälpte den ju faktiskt, jag fick inga njurstensanfall, förrän det blev stopp i katetern..:crazy:

Man ska tydligen kunna ha den här sortens kateter 3 månader utan att byta (gjorde jäv.... ont att sätta in den) så jag ville inte gärna byta ut den, då bestämdes att den skulle sitta kvar som säkerhet till förlossningen men vara proppad. Den fortsatte att göra ont alltså själva katetern, kändes som en misslyckad fisketur där alla fiskare hade kastat sina drag i min ryggsida, sliter, stretar och drar.
Till råga på allt har man så ont så man lite fint avlastar den sidan, genom att gå med uppdragna axlar lite haltande, snett med andra ord.
På detta sätt gick jag i lite över 2 månader, så när jag skulle få epidural på förlossningen konstaterade narkosläkaren att jag har fått en sned ryggrad pga felbelastningen.
Träffade efter förlossningen en sjukgymnast som efter undersökningen skrev 1,5 A4 om mina fel...
Så dagen efter förlossningen skulle jag äntligen bli kvitt katetern, görs på röntgen med kontrast, det sket sig ju direkt gick inte att spruta i ett dugg, den var helt igentäppt. Ok då drar vi den och kör skiktröntgen efter bestämde röntgenläkaren och började knipsa, och sen drog dom och drog men den satt!
Pga amning hade jag bara fått lokalbedövning ajajajajaj, trodde jag skulle smälla av, till sist blev de tvungna att ge stesolid, men det gick bara inte den satt som berget och för mig kändes det som tortyr.
Efter 2 timmars kämpande (de ville verkligen inte ge upp) blev de tvungna att sluta, då var det 5 personer som hade försökt.
Tänk er detta, dagen efter förlossningen dessutom...
Efter ett snabbt sammanträde bestämdes att de skulle operera bort den under narkos.
Sen blev jag kvar på sjukhuset en vecka i väntan på detta, och i torsdags opererades den så äntligen bort.
Den satt mycket hårt enligt narkosläkaren så dom hade "rotat" om rejält vid njuren.
Först var det en sån lättnad att bli av med katetern, men jag har fortfarande fruktansvärt ont invärtes, så jag fortsätter felbelasta.
Så nu vill jag att det där läker snabbt så jag kan försöka börja räta tillbaka min stackars misshandlade kropp.
Jag orkar ju inte ens hålla min bebis, bara ett litet tag sen får jag så ont:cry: .
Nä nu hoppas jag få njuta av bebisen, vårluften och slippa ha ont.
 
Sv: Grattis!!!

Hmm tror inte du har träffat honom på ett tag va? Han är en riktig liten :devil: , men vi älskar honom ändå!! Nej skämt åsido så har det inte varit så lätt för honom heller, när mamma och pappa har fått åka akut till sjukhuset dagtid, kvällstid, nattetid och inte bara en gång...
Hans dagisfröken berättade att när de åt lunch för en vecka sen började han gråta och var jätteledsen och sa att han saknade pappa. Jag har ju varit sjuk så länge nu och det har varit jävl... jobbigt med allt, man ska ju på nåt sätt orka med hästar, hundar och familj ändå.
Men nu har vi lyckats bli av med hästarna en tid för att kunna koncentrera oss på familjen.

Willy har ju alltid avgudat dig för att du leker och busar med honom, han älskar ju det, pratar mkt om sin Sandra.
 
Sv: Grattis!!!

Hmm tror inte du har träffat honom på ett tag va? Han är en riktig liten :devil: , men vi älskar honom ändå!! Nej skämt åsido så har det inte varit så lätt för honom heller, när mamma och pappa har fått åka akut till sjukhuset dagtid, kvällstid, nattetid och inte bara en gång...
Hans dagisfröken berättade att när de åt lunch för en vecka sen började han gråta och var jätteledsen och sa att han saknade pappa. Jag har ju varit sjuk så länge nu och det har varit jävl... jobbigt med allt, man ska ju på nåt sätt orka med hästar, hundar och familj ändå.
Men nu har vi lyckats bli av med hästarna en tid för att kunna koncentrera oss på familjen.

Willy har ju alltid avgudat dig för att du leker och busar med honom, han älskar ju det, pratar mkt om sin Sandra.


Åh Willy pojken.. :) Han är så välkommen hit o han vågar ni med :D Stackars Willy kan inte vara lätt för han att förstå allt, han är ju inte så gammal.. Skönt att bara kunna tänka på familjen.. Säg till om du behöver hjälp/sällskap. Jobbar bara 3 dagar i veckan dom närmsta 4 veckorna. I mina ögon e Willy världens bästaste o underbaraste unge :love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ja som rubriken säger, vad kan man hitta på med en 10-åring? Det bör vara enkelt att ta sig med kollektivtrafiken, jag är inte så van...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Kratus
·
  • Artikel
Hästnyheter Är det här ens en fråga? Ja, såklart det är. Men är det en fråga att ta på stort allvar? Jag vet faktiskt inte. Kanske, kanske inte...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Har någon provat Vetramil tassvax? Tyckte det lät lovande att det innehåller bitterämnen så att det inte blir uppslickat på en gång 😁...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Praefatio
·
Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp