Grattis Björkis !

T

The_Last

Var tyvärr aldrig på plats på Täby för att se dina araber, men såg att Nariaat kom tvåa! Kul !! :banana: :banana:
Hur gick det för Nogaar, såg att han kom åtta.

Håller tummarna för dom i fortsättningen! :D

Gud vad kul, var inte heller där, även fast C startade.

Grattis :banana:

Tackar tackar, vi är verkligt jättenöjda! De är så duktiga så, blev lite sena till ledvolten men det får vi ta. Nariaat gick ytterspår hela vägen och det är väl lite olägligt med en orutinerad 3-åring, tycker de behöver ha lite mer kött på benen innan man ställer såna krav. Men han gjorde en väldigt fin insats, han är ju bara barnet och Portmer är en riktigt bra häst. Nogaar var ruggigt bra med som fjärde häst i tredje spår, dock blev han nödig mitt i racet och det slutade med en åttonde plats för honom, han är stark som en oxe och var totalt oberörd efter löpet. Noggeman är bra på gång, tränar suveränt och bör ta sin första peng inom en snar framtid. För varje gång loppet blir längre kommer han utmana brorsan stenhårt. Är så lycklig, kan inte få en bättre start på tränarkarriären, är ju ändå en "simpel" amatörtränare från landet, som har araber dessutom! Hi hi, va tvungen att bli lite ironisk efter ett hårt uttalande om mig här på forumet för ett tag sedan.
JAG KAN JAG KAN, tjoho!!! :bump: :bump:

Så där bra hoppas jag att det går för mig om/när jag och min fru blir amatörtränare. Riktigt imponerad!

:o oh så generad jag blir, tusen tack! Jag är verligen glad för den fina starten vi fått, det kommer att gå bra för er oxå, det är jag övertygad om. Vad är det för pållar ni ska ha? Engelska, araber? Jag vill inskaffa ett engelskt, men det blir nog inte förrän till hösten, har dock även en liten 2-åring (arab) som skall ut nästa år om det går bra med honom.
Snällt av dig att skriva de varma orden. Kram :bow:

Det blir nog engelska men det vet vi inte riktigt än, vem vet det kanske blir både och. :) Men vi har en bit kvar dit än...

Tiden går fort när man har roligt! Se det så. Oavsett om det är araber eller engelska man håller på det gör man ju samma sak och strävar efter samma mål, att få fram bra och hållbara hästar som tycker om att springa. Jag ser en ljus framtid hos araberna, det har kommit ganska många nya tränare och hästar, och folk har insett att det går lika bra att spela på araberna.
Vart bor ni någonstans?

Bor i Norrköping för tillfället, båda jobbar på vikariat så vi flyttar nog härifrån nästa år. Vi kommer möjligen att få ärva en liten gård utanför Tierp i uppland som är perfekt för hästar. Så det blir nog där vi håller till inom en snar framtid.
Och jo, det kanske blir araber till att börja med, kanske mest beror på vad som dyker upp.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 973
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 597
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka