Gratis login/forum

S

Spider84

Vad finns det för sidor som erbjuder en att skapa gratis login samt forum?

Mot att de då blir en massa jävla reklam på sidan, men jag får väl överleva tills jag lärt mig skiten själv. :angel:
 
Sv: Gratis login/forum

Jovisst är phpbb ett av det bästa forumen som finns men den är åxå ett av det största med massor av funktioner.
Nu kan man visseligen stänga av en del men om Spider nu är ute efter ett litet och enkelt forum så känns det liksom att phpbb är lite för stort. som att knäcka ett ägg med en slägga :)
 
Sv: Gratis login/forum

bravenet har en 'light' variant. Den som har direktlänken till den sidan man kommer till när man loggat in (eller en undersida till den) kan gå förbi inloggningen.
 
Sv: Gratis login/forum

Jag har för mig att de stödjer php. Är ju enkelt att kolla.

Jag vill ha ett forum själv och det är ju inte speciellt stort, med tanke på att min egna hemsida har kanske 35besökare/dag.


Sedan är jag ute efter login samt forum till en annan sida där det kommar vara ca 200personer registrerade.



Ylva
Menade du att man kommer till en länk till det från den sidan Basilika rekommenderade eller fattade jag helt fel?
 
Sv: Gratis login/forum

Okej nu har jag hittat in på bravenet.com och har kollat runt lite. Verkar helt okej.

Men hur gör jag för att bli medlem. De har ju enbart med USA stater. Och man måste välja en. Eller missar jag något?
 
Sv: Gratis login/forum

Jag testade att ladda hem det programmet och den ligger nu i en mapp upzippad och klar, men hur tusan gör jag för att börja använda den? Hittar ingen .exe fil alls. :o


För övrigt så löste det sig med inloggningen för bravenet. ;)
 
Sv: Gratis login/forum

exe fil?

Är det ett program

Finns det ingen Readme fil?
 
Sv: Gratis login/forum

Spider84 skrev:
Jag testade att ladda hem det programmet och den ligger nu i en mapp upzippad och klar, men hur tusan gör jag för att börja använda den? Hittar ingen .exe fil alls. :o

För att kunna använda phpbb (antar att det var det du pratade om) så måste du ha en server som stödjer php, samt en databas, t.ex. mysql.
Det är alltså en hel webbapplikation, inte ett program som består av en .exe fil.
 
Sv: Gratis login/forum

Efter mycket om och men fick jag tips av en kompis om runboard.com som tillhandahåller forum.


Jag är super nöjd med forumet (finns på hemsidan) och reklamen ligger där diskret.
Bara ett tips om det är fler som letar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 575
Senast: Mabuse
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 737
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 357
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 468
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp