Gråtattacker och PSD

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gråtattacker och PSD

havreflinga skrev:
Jag grät en skvätt, och fem minuter senare var jag som vanligt.

om det ändå vore bara 5 minuter.. börjar jag gråta så kan jag inte sluta.. det är det som är det jobbiga tyckr jag. jag kan gråta i flera timmar om jag har börjat.. men som jag även skrev ovan så var det betydligt lugnare igår! :bump:
 
Sv: Gråtattacker och PSD

jag letar efter någon sång som en kompis kan sjunga på dopet och hittade idag lite olika förslag, bla Aldrig ska jag sluta älska dig. Då kom tårarna, igen, bara jag tänkte på att höra min kompis sjunga den på dotterns dop. Så det är inte riktigt över för min del trots allt. ;)
 
Sv: Gråtattacker och PSD

Kan tillägga att nu började jag nästan gråta igen eftersom dottern vägrar sova (har sovit 1 timme samt några 10-minuterspass sedan 6.30 i morse...), det är 200 grader varmt och hon spydde precis ner mina kläder. Kan man lämna in en 8-veckors bebis på dagis måntro??? *uttröttad suck*
 
Sv: Gråtattacker och PSD

ursch.. "aldrig ska jag sluta älska dig" bara de orden gör att man måste hålla tårarna tillbaka..!

men det har börjat arta sig för mig, grät inte alls igårkväll! :bow: jag lydde Inte_Ung´s råd att hålla honom nära när jag känner att attackerna är på g och det hjälper enormt! har inte låtit honom sova i vaggan alls utan bara i mitt knä de senaste dagarna i förebyggande syfte och vilka framsteg jag gjort :) det känns mycket bättre att hålla honom nära och känna hans andetag än att titta på honom i vaggan.

stackare.. ja de verkar onekligen ha lite svårt att komma till ro och sova några längre stunder nu när det är så varmt ute och äta vill de göra stup i kvarten antagligen för att få i sig vätska. men förhoppningsvis sover hon desto bättre nu till natten. :bump:

att lämna bort din lilla redan, skulle du klara det utan en störtflod av tårar? :o ;)
 
Sv: Gråtattacker och PSD

Inte_Ung skrev:
Jag hade mina barn nära mig när jag kände så.
Och det hjälpte.

tack ännu en gång för ditt råd! det har verkligen hjälpt mig enormt! :bow:
 
Sv: Gråtattacker och PSD

mino skrev:
Kan tillägga att nu började jag nästan gråta igen eftersom dottern vägrar sova (har sovit 1 timme samt några 10-minuterspass sedan 6.30 i morse...), det är 200 grader varmt och hon spydde precis ner mina kläder. Kan man lämna in en 8-veckors bebis på dagis måntro??? *uttröttad suck*

Ska vi byta bebis...? :D
 
Sv: Gråtattacker och PSD

du är inte ensam om att känna så, en kväll när min dotter var runt fyra månader fick jag nästan panik, jag var helt övertygad om att i fall jag somnade så skulle hon vara död när jag vacknade, vid tre tiden gav min sambo upp och löste av min "vakt" så att jag fick sova lite och naturligt viss så måde hon hur bra som helst på morgonen. det är nog många föräldrar som går igen såna perioder.
 
Sv: Gråtattacker och PSD

När man får barn sitter alla nerver utanpå det finns en andledning till varför det är så:) Det är för att man ska känna in sitt barn, lära sig förstå det och hålla det nära.:love:
Precis som Inte_Ung så lyfte jag upp mina barn när jag behövde det, jag hade dem hos mig i sängen för att jag ville trots att man inte skulle det på den tiden.
Det enda jag vet som kan hjälpa är att göra det man vill, det är naturligt att vilja vara sitt barn nära, helst dygnet runt:D
Jag vet inte hur det är nu om baby lammskinn fortfarande finns men om det gör det skulle jag vilja rekomendera att du köper ett sånt, det svalkar när det är varmt och värmer när det är kallt helt underbara:love: så slipper man oroa sig för att barnet är för varmt nu när temperaturen stiger över trettio i skuggan!
 
Senast ändrad:
Sv: Gråtattacker och PSD

jag höll honom nära hela kvällen igår med och gissa vad? jag grät inte en enda tår och hade inte ens några hemska tankar! :)

tack för tipset! ska kolla upp det
 
Sv: Gråtattacker och PSD

usch ja, det verkar inte bättre..
men det verkar som mina känslostormar börjar lägga sig lite iaf, jätteskönt!
 
Sv: Gråtattacker och PSD

FridaJ skrev:
det känns mycket bättre att hålla honom nära och känna hans andetag än att titta på honom i vaggan.

Ja, nu när du säger det... Jag blev nog oxå mer rörd när jag använde synen mer än känseln.

Särskilt gripande var det när hans lilla underläpp började darra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 724
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 703
Senast: Cocos
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp