Gräsklippare häst

aglaonema

Trådstartare
Nån som vet om det funkar att gå med häst över gräsmatta där dom har robotgräsklippare? Behöver passera en gräsmatta påväg till beteshage vet ej om sladden som är nergrävd sitter tillräckligt djupt så hästarna inte trampar/skadar den.
 
Här ligger tråden på backen så den syns på många ställen och bara någon cm ner på andra. På den modellen som går här så är sändning från tråden så stark så går inte att ha så många cm ner.
 
Nån som vet om det funkar att gå med häst över gräsmatta där dom har robotgräsklippare? Behöver passera en gräsmatta påväg till beteshage vet ej om sladden som är nergrävd sitter tillräckligt djupt så hästarna inte trampar/skadar den.
Det går bra så länge de inte trampar av sladden. Risken för att de gör der beror på hur sladden ligger.

Jag antar du vet precis var sladden ligger? Lägg en planka eller bom över där och se till att hästen kliver över plankan/bommen på väg in respektive ut från gräsmattan. Klart.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 655
Senast: MalanMjöl
·
Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Buzzter
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 174
Senast: mars
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 860
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp