Gräs slaget med trimmer

Riley

Trådstartare
Kan man ge hästar sådant?
Vi har ett gäng övervuxna gräsplättar här på gården och eftersom betet börjar bli lite nedtrampat vore det kanon att slå två flugor i en smäll. Om det nu går.

Sv: Gräs slaget med trimmer

Kan man ge hästar sådant?
Vi har ett gäng övervuxna gräsplättar här på gården och eftersom betet börjar bli lite nedtrampat vore det kanon att slå två flugor i en smäll. Om det nu går.

Ja det kan man absolut. Det enda man inte ska ge är gräsklipp som blir mycket mer förorenat. Ett gräs klippt med trimmer är ju endast avkapat av en "tråd".

Vad bra, då vet jag vad jag ska göra imorgon. Tack för svaret.

Tänk bara på att om du lägger in en stor hög gräs så efter bara några timmar så börjar det blir värmeutveckling och 'jäsa' i högen. Så sprid ut det tunt över större yta när du ska ge hästarna det, eller låt det torka lite först.

Men i övrigt så precis som Zandrah skrev så är det inga problem att ge hästarna trimmerklipp.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Ray
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 856
Senast: corzette
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 883
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka