Gräs eller grus???

Sv: Gräs eller grus???

Grus känns bäst tycker jag... man vet liksom aldrig med gräs. Upplever att det oftast är mycket mer ojämnt, plus att det blir halt om det har varit blött.. har man oturen att starta bland dom sista så kan det till o med vara lerigt vilket inte är ett dugg kul. (en del grusbanor är ju inte heller så kul om det har varit mycket regn och många starter, men oftast lättare att underhålla mellan klasserna)

Har man turen med sig att få rida på en plan och lagom sviktande gräsbana så är ju det minst lika bra som en grusbana anser jag, om inte bätte.. men då ska man ha tur :smirk:

Det kvittar, hästen hoppar lika bra oavsett underlag. Om hon inte är broddad på gräs så skulle jag kunna tro att hon blir lite osäker, men hon går aldrig obroddad på gräs så. ;)

Grus är till fördel då man slipper brodda o jag tycker personligen att det är bättre att rida på grus om vädret är kasst..
Därimot så är min nuvarande häst väldigt storgalopperad o gör sig mer rätt på en stor gräsbana med sin galopp. :p

Jag gillar bäst att tävla på gräs! En stor, fin gräsbana!!:love:

Timsetim skrev:
Som hästskötare är det VÄLDIGT skönt att slippa brodda! :D

/Timsetim
okej då förstår jag...
när jag var häst skötare åt en tjej som tävlade nationella så var det ett helvete att ta på alla broddar som skulle på.

My Beauty skrev:
okej då förstår jag...
när jag var häst skötare åt en tjej som tävlade nationella så var det ett helvete att ta på alla broddar som skulle på.

Ja och har man då fem hästar med sig som har minst 2 broddar i varje sko och startar två klasser var och som ska broddas av mellan klasserna så kan du ju räkna ut hur mycket på och av broddande det blir! :eek: :D

/Timsetim (som i sitt stilla sinne undrar varför hon saknar hästskötar-jobbet ibland!!)

om det är regnigt och "slaskigt" hoppar jag hellre på grus, men annars går det lika bra med gräs. men våra hoppträningar sker alltid på grus:idea:

HannaMalm skrev:
om det är regnigt och "slaskigt" hoppar jag hellre på grus, men annars går det lika bra med gräs. men våra hoppträningar sker alltid på grus:idea:
det gör våra träningar oxå

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 398
Senast: MalanMjöl
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
413
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
324
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka