Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@VLMF [B]@tott[/[/B]USER] [USER=3242]@cherie @Korven
[/Nu blev det lite fel taggning här, men det gör inget. Har inte ens skrivit i tråden förut ;-USER][/USER]
Hade det varit disk- eller tvättmaskin hade du hört andra ljud också - tvättmaskinen låter mest när den centrifugerar (i regel hög frekvens och en kortare tid) och diskmaskinen när den pumpar ut vatten. Det kan mycket väl vara ventilationen, hör med vaktmästaren i din fastighet.@sthu Ja jag hade väl också gissat tvättmaskin men den här tjejen tvättar ofta nere i tvättstugan så jag tror faktiskt inte att hon har någon tvättmaskin. Diskmaskin har ingen lägenhet i huset, enligt hyresvärden Men jag får kanske fråga henne om hon har någon apparat på om nätterna.
Hade det varit disk- eller tvättmaskin hade du hört andra ljud också - tvättmaskinen låter mest när den centrifugerar (i regel hög frekvens och en kortare tid) och diskmaskinen när den pumpar ut vatten. Det kan mycket väl vara ventilationen, hör med vaktmästaren i din fastighet.
I helgen flyttade nya grannar in ovanför mig. Har märkt att dessa verkar ha nåt som mina förra inte hade, en tvättmaskin. Det vibrerar och dunkar och låter mycket i vår hall, toalett samt en del i sovrum och vardagsrum när de har den igång. Helt okej dagtid. Undrar dock om de även får köra den nattetid? Skulle nog inte kunna sova med detta åbäke igång. Förhoppningsvis tvättar de inte nattetid men tänkte höra ändå om ni tycker det är för mycket begärt att be dem att inte tvätta nattetid om det skulle ske?
Om inte, tror ni det finns nåt jag kan köpa till den som gör att det inte låter lika mycket hos oss? En särskild platta som den står på eller så?
Ljudet/vibrationerna hörs inte hela tiden heller, utan det är ofta avstängt på morgonen när jag vaknar, men är nästan alltid igång på kvällarna/nätterna när jag går och lägger mig. Och ibland under dagtid. Jag upplevde aldrig ljudet med de gamla grannarna.