Graninge vs. Carlskrona

Det är väl märket och priset?

har inge av dom, har Höga Kusten, men det är väl typ samma sak... :smirk:

Jag har Graninge och är helnöjd.
Genomgående bättre kvalitet än dom andra, därav det högre priset.
Jag har för mig att graninge också är tävlingsgodkända.

En viktig skillnad är att Carlskrona har ett syntetiskt foder i hela skaftet, som jag tycker är obehagligt. :(

Så jag skulle satsa på Graninge igen!

det finns en sak som irritera mig med såna stövlar. man får liksom en "bubbla" fram på smalbenet! är det bara jag som reagerar på det?

Höga Kusten och Carlskrona är i princip identiska.
Graninge har bättre kvalité på materialet, och den nya Graninge Rider har mycket bra passfom (tycker jag iaf :D)
Jag har haft Höga Kusten, har nu Graninge, skule inte byta tillbaks, då sulan på Höga Kusten slets väldigt fort.
Alla är tävlingsgodkända, även om jag aldrig skule tävla i dem... :smirk:

en som jag red för i somras sa att vi inte skulle ha graningestövlar pga av att de hade för grov sula och man kunde fastna i stigbyglarna o så.. han skrev till graninge och allt tror jag!

Jag har ett par carlskrona. Jag tycker att kvalitén är väldigt dålig.

De ser väl lika ut, men de känns definitivt inte lika.
Graninge känns mycket smidigare men samtidigt rejälare tycker jag. Tror också att de håller längre. Sen är det ju alltid så att kvalitet kostar...
Kom över ett par Graninge Outdoor i en ridsportbutik idag för 999:- :) :)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: Hästanna
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka