Gramantyglar

N

Nicita

Hej!!!Finns här någon som kan med bild visa hur gramantyglar ska sitta??Är dom en hjälptygel till att få häst att stanna eller inte?
Har en vääääääääääääldigt stark häst som får för sig att skena då och då som inte lyssnar meddetsamma till vad jag säger.
Hon lyssnar när hon tycker det passar i bland....Men då är det ju så dags.....när hon är i full sken....nån mer än jag som tycker det verkar ut som lydnadsproblem????????????
Hon stannar men inte direkt när jag ber om det.....
Vi har tränat mycket med lydnad men kanske inte tillräckligt....har gått nh med henne....och det har vi haft myckey behållnimg av tack å lov....:banana:
Hon är jävligt envis och jag är detsamma....så i dag så slutade hennes envishet med att jag var ännu envisare och fick henne att göra som jag ville..........jag tror hon testar för hon vet vad jag vill men hon gör tvärtom.....
Vad tror ni om det ?????????

Kan ju bli jobbigt i längden......annars så är hon min lilla älskling även när hon är sur och tvär....som i dag och igår och dagen innan......



Nicita:rofl: :rofl: :rofl: :banana: :rofl: :banana: :rofl: :banana: :rofl:
 
Sv: Gramantyglar

Om du inte har koll på hur dom fungerar så ska du INTE använda dom!
:eek:
Graman är en stak hjälptygel och ska bara användas av den som har stenkoll på hur man gör och när/hur den används.
:cool:
 
Sv: Gramantyglar

Du kanske kan förklara din hästs beteende när den sticker med dig. Tar den upp huvudet? Gapar den? Går den att styra? Osv osv. Men jag säger som föregående, vet du inte hur man använder gramantyglar korrekt så ska du inte använda dom!
 
Sv: Gramantyglar

Nej.
Det stinker lång väg!

Jag funderar på om jag ska svänga tråden till att handla om barfotagång, bomfri, varmblod som ridhäst eller........... ;)
 
Sv: Gramantyglar

Joo! Någon som vill liva upp kvällen lite. Det värsta är att det säkert kommer bli livat :smirk: :rofl:
 
Sv: Gramantyglar

Vi får hjälpa till lite och börja skälla på varandra! :idea:
 
Sv: Gramantyglar

Kan jag ju!!!
Alla andra har fel! Jag har rätt!
Lägg kusen ner på rygg så ska du se att jag har rätt.

Sådeså! :p
 
Sv: Gramantyglar

Eller tycker du häststackarn ska behöva STÅ upp?????

Stackars din kuse! :mad:
 
Sv: Gramantyglar

toughcookie skrev:
men hur sjutton fäster du gramanen???
'kliar mig i huvudet och studerar hästen i hagen utanför"

Den knyter jag fast innan jag sadlar!
Några knopar och dubbla halvslag så sitter den där!
:idea:
 
Sv: Gramantyglar

toughcookie skrev:
Kanske därför han är så trött? Jag har tvingat honom att STÅ?

JA!
Du måste bära hästen och låta den lägga sej ner när, var och hur den vill..........
*ser mej om över axeln.......har vi tappat trollen?*
 
Sv: Gramantyglar

Toriryttaren skrev:
Utan graman och barfota så duger dom ingenting till. Lägg på dom en bomfri sadel så duger dom inte ens till att fylla ut dyngstacken med!
:o
:rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 695
Senast: yamyam
·
Hundträning Detta gäller min mammas hund och hon är den som tränar med hunden så jag har nog inte svar på alla frågor men skulle vilja höra lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 199
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första träningspasset på agiltykursen. Pälsmonster och jag gick ju en nybörjarkurs i våras, så det här är en fortsättningskurs...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp