Knäck med polkagrisar och pepparmyntsolja. Oj vad sugen jag blev nu man måste väl få öva innan jul va? Så man liksom övar upp sig innan man ska bjuda andra på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knäck med polkagrisar och pepparmyntsolja. Oj vad sugen jag blev nu man måste väl få öva innan jul va? Så man liksom övar upp sig innan man ska bjuda andra på det?
Mozartkulor, knäck, kola, fudge står alltid högt på listan. Snöbollar och rocky road är mums. Köpte kondenserad mjölk förra julen som fortfarande är kvar, man ska tydligen kunna koka en smidig kola på det.
Köpt godis är alltid Aladdin, After Eight, Marianne.
Om du gör egna Mozartkulor vill jag ha receptet!
(hotta inte upp kolan med kola bara, julhelgen brukar bli spännande ändå )
helt nötfria, eller funkar pseudo-nötter som mandel, kokos?
Hur hur hur? Berätta hur man gör!Hemmagjord trillingnöt är ett måste
@Malibu_Stacy What she said!Skär nougat i små kuber. Riv mandelmassa och rör mjukt med en matsked konjak eller mörk rom. Ta en klutt mandelmassa och omslut en nougatkub med den, rulla till en rund boll. Doppa i smält, eventuellt tempererad, choklad och låt stelna på bakplåtspapper.
Hur hur hur? Berätta hur man gör!
Mums! TackSkär nougat i små kuber. Riv mandelmassa och rör mjukt med en matsked konjak eller mörk rom. Ta en klutt mandelmassa och omslut en nougatkub med den, rulla till en rund boll. Doppa i smält, eventuellt tempererad, choklad och låt stelna på bakplåtspapper.