TeamLundVer
Trådstartare
Jag lovar att lägga upp bild sedanNjae?
Gotter är ett ord som väl finns rätt spritt över hela landet. Plural av gott
Gottegris, gottebord etc - allt är full begripligt. Men fenomenet - DET är okänt för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lovar att lägga upp bild sedanNjae?
Gotter är ett ord som väl finns rätt spritt över hela landet. Plural av gott
Gottegris, gottebord etc - allt är full begripligt. Men fenomenet - DET är okänt för mig.
.
Den är kansle vår mest seglivade tradition förutom att min mor vägrar köpa färdigkokt skinka.
Måste bara fråga, har jag missat jultråden iår?!
Men herregud, det är ju bara tidig november!
Jag tror inte det finns någon Secret Santa är igång dock.
Håller på att baka till vår variant av gottebord, ska göra chokladfudge idag. En varning använd inte ikeas kastruller, totalt värdelösa... För några veckor sen blev både kastrull och bechamelsås förstörda, så pass bränt att jag fick slänga kastrullen och idag blev det bränt så pass att jag får slänga smeten och göra om i annan kastrull... Och ja, jag rör hela tiden...
Tjock botten på kastrullen är grejen
Ja det är sant men du behöver åtminstone tre mynt så att kastrullen står stadigt. Jag använder det knepet när julaftonens risgrynsgröt ska svällas. Funkar finfint på häll!Har läst att man kan lägga mynt på plattan och ställa kastrullen på dem för att samma effekt som en tjockbottnad kastrull. Är det sant (funkar det verkligen) och funkar det med spishäll också?
Har köpt mintkyssar. Är nog rätt nöjd så i år.Hur går det för alla?
Här är chokladbräcken klar, har kokat en sats knäck och fixat ihop pepparkakshuset. Yey me
Hur går det för alla?