Göteborgskalaset överväger könsuppdelad publik

Jag står fast vid det jag skrev tidigare i tråden, om alla dessa "snälla" män tog ett gemensamt ansvar för hur andra män uppför sig i grupp på offentliga platser skulle det inte var så stort problem. Det är ett samhällsproblem, inte ett kvinnoproblem. Senast något pucko tyckte sig ha rätt att kladda på min rumpa var det en svensk, inte fan sa hans "snälla" kompisar ifrån. Det var ju inte de som kladdade, att de såg vad som skedde och skrattade säger däremot en hel del om hur "snälla" de är.

Hade de varit snälla istället för "snälla" hade de sagt ifrån. Nu är de istället medskyldiga till kränkningen.

Fotbollsmatcher ja

När Englands och Rysslands huliganer bråkade så hotade man att kollektivt bestraffa deras supportrar och landslagen genom att stänga av dem från EM

Ingen grinade då

MEN när måltavlorna är kvinnor och man andas om säkerhetsåtgärder eller kampanjer som vänder sig till och drabbar fler män än förövarna så blir vissa män sååå KRÄNKTA!!!! Herreguuud inte alla män inte alla män!!! Det är inte lätt för oskyldiga män när kvinnor drabbas av sexuella ofredanden nej stackars män det är svårt och tungt men om fotbollsmatchen ställs in och alla drabbas av det så är det helt okej

Skillnad på folk och folk

Fotbollsmatcher ja

När Englands och Rysslands huliganer bråkade så hotade man att kollektivt bestraffa deras supportrar och landslagen genom att stänga av dem från EM

Ingen grinade då

MEN när måltavlorna är kvinnor och man andas om säkerhetsåtgärder eller kampanjer som vänder sig till och drabbar fler män än förövarna så blir vissa män sååå KRÄNKTA!!!! Herreguuud inte alla män inte alla män!!! Det är inte lätt för oskyldiga män när kvinnor drabbas av sexuella ofredanden nej stackars män det är svårt och tungt men om fotbollsmatchen ställs in och alla drabbas av det så är det helt okej

Skillnad på folk och folk
Visst grinades det, men inte bland svenskar, eftersom inte deras landslag riskerade att få åka hem i förtid..

Jag hjälper dig , läs här:

Alltså de fall av sexuella ofredande som rasister vill tjata om utgör enligt rapporten mindre än 1% av den totala mängden sexuella ofredanden

Så rasisterna ignorerar mer än 99% av alla sexuella ofredanden eftersom de egentligen inte bryr sig om kvinnors säkerhet alls utan bara vill ta chansen att vara lite rasistiska

Säger ju sig självt att 1% är en medveten skriven siffra för att få bort fokus från ursprung.

För mig är det en gradskillnad mellan grina och klaga.
För mg är det 100% ointressant

Men länka gärna till den stora debatten om kollektiv bestraffning och inte alla män!!! som uppstod i Sverige när England och Ryssland hotades stängas ute av säkerhetsskäl för om den debatten fanns så har jag missat den

Såg mest ut som att man tyckte det var helt okej

Jaha. Du missade att specificera i ditt första citat att utredningen gällde just dessa övergreppen när du skrev "verkar den stora majoriteten av alla misstänkta gärningsmän vara ensamkommande flyktingbarn eller ha utländsk bakgrund." :)

Specificeringen gjordes av den jag citerade och handlade om tafsande/antastande. När jag då nämner att hennes erfarenhet inte behöver vara representativ syftar jag naturligtvis inte på t.ex ekobrott.

Jag googlade snabbt kampanjen och jo, det ses som mycket provocerande. Det finns massor av negativa kommentarer, mest av typen "inte alla män... "

OK, hade inte alls uppfattat det så utan som @Jeffery som ett humoristiskt sätt att påvisa problematiken.

Men.

Du och jag håller med varandra i sak: det är förövarna som är problemet.
Vissa lösningar/åtgärder görs, bland annat råd till kvinnor (potentiella offer) för att minska risken att råka illa ut.

Du tycker tydligen att det är provocerande att man ska försöka undvika att råka illa ut.
Jag tycker inte heller att det BORDE behövas.
Men jag har svårt att se någon "enkel" lösning så det slipper behövas.

Jag vore mer intresserad av diskussion med dig om du framför något konstruktivt i stället för att enbart klaga på de hanterings-sätt som tillämpas.
För då skulle dina inlägg verkligen tillföra något värdefullt, nu belyser du ju bara ett moment 22.

OK, hade inte alls uppfattat det så utan som @Jeffery som ett humoristiskt sätt att påvisa problematiken.

Men.

Du och jag håller med varandra i sak: det är förövarna som är problemet.
Vissa lösningar/åtgärder görs, bland annat råd till kvinnor (potentiella offer) för att minska risken att råka illa ut.

Du tycker tydligen att det är provocerande att man ska försöka undvika att råka illa ut.
Jag tycker inte heller att det BORDE behövas.
Men jag har svårt att se någon "enkel" lösning så det slipper behövas.

Jag vore mer intresserad av diskussion med dig om du framför något konstruktivt i stället för att enbart klaga på de hanterings-sätt som tillämpas.
För då skulle dina inlägg verkligen tillföra något värdefullt, nu belyser du ju bara ett moment 22.
Men det är ju inte många kvinnor som skulle följa rådet "inled inte relationer med män och håll dig 20 meter från män i alla lägen" vilket är vad som skulle krävas för att undvika att råka illa ut

Och löser fortfarande inte grundproblemet alltså männen som begår brott

Men det är ju inte många kvinnor som skulle följa rådet "inled inte relationer med män och håll dig 20 meter från män i alla lägen" vilket är vad som skulle krävas för att undvika att råka illa ut

Och löser fortfarande inte grundproblemet alltså männen som begår brott

Nej, det löser inte problemet med förövare.

Har du något bättre förslag?

Förbjuda män?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka