Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får en hel dag i Göteborg.... Vad får jag inte missa och vad kan jag med gott samvete lämna därhän.... Bästa bukefalist... Kom med era tips till en som aldrig utforskat Göteborg förut....
Alltså..det finns inte så mycket att göra i göteborg egentligen tycker jag..Skulle väl vara Liseberg då.Jag får en hel dag i Göteborg.... Vad får jag inte missa och vad kan jag med gott samvete lämna därhän.... Bästa bukefalist... Kom med era tips till en som aldrig utforskat Göteborg förut....
Liseberg är ju fint nu när de har Halloweenöppet.
Hamburgare på The Barn är annars att rekommendera
Jag får en hel dag i Göteborg.... Vad får jag inte missa och vad kan jag med gott samvete lämna därhän.... Bästa bukefalist... Kom med era tips till en som aldrig utforskat Göteborg förut....
Det brukar vara rätt kallt och ruggigt, men promenera genom Haga och titta i de små butikerna. Finns massa kafeér att gå in i.
Göteborgs stadsmuseum har nya utställningar, bl a en om GBGs födelse som ska vara jättefin och levande.
Universeum som någon skrev, tropiska delen rekommenderas.
Promenera innanför vallgraven och titta i butikerna, eller saluhallen.
I trädgårdsföreningen finns Palmhuset som är uppvärmt (nära centralen).
Slottskogen är trevligt om det är ok väder, du kan hälsa på älgarna och övriga djur.
Botaniska trädgården är jättefin, men inte så skoj i regn.
Bakom Stigbergstorget finns Gatenhielmska huset och ett kulturminnesmärkt kvarter som är fint att strosa runt i.
På Packhusplatsen finns Maritiman, som är kul om du gillar båtar och sjöfart. Kan också vara en trevlig promenad från Operan ned mot Stenpiren.
Du kan åka Älvsnabben tur och retur från ex Operan, över till Hisingen, och gå av där det passar (ex Järntorget)? Samma kostnad som övrig kollektivtrafik.
Det är svårt att komma med konkreta tips utan att veta mer om vad du är intresserad av. De bygger nästan överallt dessutom, så var beredd på kranar och byggcontainrar.
Det brukar vara rätt kallt och ruggigt, men promenera genom Haga och titta i de små butikerna. Finns massa kafeér att gå in i.
Göteborgs stadsmuseum har nya utställningar, bl a en om GBGs födelse som ska vara jättefin och levande.
Universeum som någon skrev, tropiska delen rekommenderas.
Promenera innanför vallgraven och titta i butikerna, eller saluhallen.
I trädgårdsföreningen finns Palmhuset som är uppvärmt (nära centralen).
Slottskogen är trevligt om det är ok väder, du kan hälsa på älgarna och övriga djur.
Botaniska trädgården är jättefin, men inte så skoj i regn.
Bakom Stigbergstorget finns Gatenhielmska huset och ett kulturminnesmärkt kvarter som är fint att strosa runt i.
På Packhusplatsen finns Maritiman, som är kul om du gillar båtar och sjöfart. Kan också vara en trevlig promenad från Operan ned mot Stenpiren.
Du kan åka Älvsnabben tur och retur från ex Operan, över till Hisingen, och gå av där det passar (ex Järntorget)? Samma kostnad som övrig kollektivtrafik.
Det är svårt att komma med konkreta tips utan att veta mer om vad du är intresserad av. De bygger nästan överallt dessutom, så var beredd på kranar och byggcontainrar.