Göra tabell liggande i Word

Yukionna

Trådstartare
Skulle behöva hjälp med detta. Jag har ett dokument där jag ska ha text som vanligt, men sen har jag en tabell som jag vill infoga i det dokumentet. Problemet är att jag vill göra tabellen i liggande form eftersom den är ganska långsmal. Hur gör man det? Nu ligger den i ett eget dokument där jag gjort hela dokumentet liggande och då blir det ju bra, men det går ju inte när jag ska ha med text sen i stående format.
Någon som förstod min krångliga beskrivning och vet hur man gör?
Använder alltså Word, en av de nyare versionerna.

Sv: Göra tabell liggande i Word

Tolkar det som att du vill ha sidan som tabellen ligger på i liggande format? Infoga avsnittsbrytningar (fliken Sidlayout, knappen Brytningar) före och efter så sidan med tabellen ligger i ett eget avsnitt. Ställ dig sen i det avsnittet och öppna menyn för utskriftsformat. Välj liggande och se till att "Använd i" är vald till "Detta avsnitt".

Tackar så väldigt mycket för hjälpen, ska testa och se om jag får det att fungera:laugh:.

Ändrade mig! Hade skrivit att det inte gick, men fick det att funka sen ändå!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 646
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 505
Senast: tott
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka