göra hemsida

Mirre

Trådstartare
I vilket program? Skulle vilja göra en hemsida men vilka program kan man använda? Håller på med en ide till en sida, i publisher men sen om det blir nåt av det hela är en annan sak. :D vad har ni använt
 
Sv: göra hemsida

Jag kodar för hand i Anteckningar.
Ska man ha ett avancerat program får man räkna med att hosta upp många tusen kronor. Så jag tycker Anteckningar är billigt och praktiskt. =P
 
Sv: göra hemsida

Jag använder ett program som heter edit+. Det är iofs inte gratis och är i princip inget annat än en texteditor som notepad. Men den har enormt många fler finesser än notepad som hjälper till att få koden rätt och göra arbetet lätt och smidigt. Jag vet inte om man ska rekommendera texteditorer till nybörjare direkt, även om det kan vara lärorikt att se hur html fungerar. Det finns alldeles säkert något gratisprogram som fungerar utmärkt.
Prova tex: http://www.trellian.com/webpage/
(Jag har inte alls testat den själv, jag bara gjorde en snabb titt på nätet efter en webeditor som var gratis och fann denna först)
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
846
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 884
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 335
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp