Göra en skulptur

sassiball

Trådstartare
Vad kan man göra den i för material, hade tänkt ha den utomhus. Vet att jag för många år sedan besökte en äldre släkting som även var konstnär. Han gjorde först grundformen i hönsnät som han formade och sen något annat material över som täckte det och blev själva skulpturen.
 
Vad kan man göra den i för material, hade tänkt ha den utomhus. Vet att jag för många år sedan besökte en äldre släkting som även var konstnär. Han gjorde först grundformen i hönsnät som han formade och sen något annat material över som täckte det och blev själva skulpturen.
Jag antar att du kan göra din skulptur i betong. Jag hittade en hel del info på nätet, har aldrig gjort nåt sånt själv men nu fick jag lust att bygga en liten häst! Kan vi få se bilder på din skapelse? Gärna från början, det låter så spännande!
 
Jag antar att du kan göra din skulptur i betong. Jag hittade en hel del info på nätet, har aldrig gjort nåt sånt själv men nu fick jag lust att bygga en liten häst! Kan vi få se bilder på din skapelse? Gärna från början, det låter så spännande!
Jag har inte kommit igång ännu, jag behöver veta vilket material jag ska jobba med, jo men betong kan nog bli bra, googlade också. Hade också tänkt göra en häst :D
 
Jag får börja med att riva ner hönsgården för att få tag på hönsnät NU. Vilken storlek har du tänkt på din trädgårdshäst? A-ponny är kanske lagom att sitta på.
Och då behövs troligen någon sorts extra stark armering :angel:
 
Avkommans kompisgäng gjorde en grisskär häst i inflyttningspresent till killarna som köpt hus ihop. I betong. 300 kg betong. Det blev riktigt bra.

jag tror också på betong. Men gör kanske en mindre modell i lera eller gips först så du ser att den håller ihop och kan stå?
 
Jag har en släkting som jobbar mycket med just hönsnät och kladd på. Det personen använder är fiberbetong. Precis som det låter är det fibrer i som fungerar som förstärkning och armering. Ska tydligen vara riktigt bra för detta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
505
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 240
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 063
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp