Göra eget hundfoder...

amalia

Trådstartare
Vi har problem med vår dalmatinerkille som är foderallergiker. Så nu står jag mellan två val: Köpa specialfoder eller laga eget. Lockas mer och mer av att göra egen blandning. Har kikat runt lite på nätet och hittat en hel del recept (bla hammarlunds blandning). Så nu till min fråga: Vilka här inne gör egen hundmat?? Recept? Fördelar, nackdelar??

Sv: Göra eget hundfoder...

www.kurant.se har bra recept :)
Min tik är också foderallergiker men tyvärr allergisk mot vissa proteiner så vi ska börja ge James Wellbeloved som är speciellt framtaget för allergiska hundar.

Sv: Göra eget hundfoder...

I recepten står det ju att man ska fodra med korngryn alt bovete... nu vet jag ju inte om det bla är dessa ingredienser som han reagerar på... så kan man byta ut det mot mer ris??? (Dessutom är han allergisk mot kvalster och viss kvalster finns tydligen i spannmål -inte ris dock- har jag hört...)

En fråga till: finns vitabs att köpa i djuraffären???

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 778
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 746
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 593
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka