göra ägarbyte på shettis

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
A

annele

Har köpt ett shettis sto som inte har pass, tänkte vänta med att fixa pass till vintern (då har dom mindre och göra).
Så nu till min fråga, hur gör jag ägarbyte nu?? skickar jag in en kopia på regbeviset eller hur gör jag?

Vill att det ska vara rätt ägare till kommande utställningar.

Om jag var du skulle jag skicka iväg passansökan och göra ägabyte på en gång.

ja, jag funderar på det men det tar så himla lång tid innan passet kommer. Köpte en shettis för tre månader sedan och har inte fått passet ännu. Kan tänka mig att dom har mycket att göra nu med alla fölisar som ska ha pass.

håller med ovanstående. fixa pass påengång. jag betalade 250 kr för mitt om jag inte minns helt fel? inkl ägarbyte.
Varför vänta tills i höst? då tror jag att alla lär söka efter pass eftersom alla hästar måste ha det till årsskiftet. blir panik för alla som inte har hunnit innan.

jo det är sant. Men hur gör jag då på utställningarna?? Då har jag ju varken pass eller regbeviset.

Ta en kopia på regbeviset och behåll. DU behöver aldrig visa upp passet på utställningen och det räcker med uppgifterna för anmälan till utställning.
Ägarbytena har HÖG prioritet hos stambokföraren just för att det ska bli rätt i utställningskatalogerna.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 933
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka