Golden 7 år

N

Nossan

Har aldrig varit någon storätare. Har alltid fått mat morgon och kväll. Nu står maten kvar länge................ Är det dags för att bara ge mat en gång om dagen tro. Min första hund och vet inte vad som väntar liksom...Han är så bäst annas i allt, förutom litet dåliga höfter.
 
Sv: Golden 7 år

Har det pågått länge? Annars kan det jag bara vara så enkelt att det är en tik som löper i närheten, vet många hanhundar som brukar matvägra då (eller äta mindre) under en tid. Min tik (4 år) har också varit lite knepig ibland då det gäller mat, t.ex under sommaren då det är som varmast kan hon äta sämre. Men dessa infall brukar gå över på nån vecka, trilskas hon mycket brukar jag köpa frystorkad lever eller vom som jag smular över maten (å häller på vatten), för att få henne mer mat. Kan ju också vara bra att kolla så han inte har problem i munnen, infektion i tandkött eller tänder etc. Är han pigg och glad i övrigt? Mina föräldrar har en hane på 8 år, de har gått över till senior foder nu, men han äter fortfarande lika mycket.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
926
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 611
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 791
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp