Gold Medal (inspirerad av Kingston-tråden)

Solvira

Trådstartare
Så, ännu en lågprissadel till uthängning... Vad har ni för tankar och erfarenheter av dem?

Sv: Gold Medal (inspirerad av Kingston-tråden)

Solvira skrev:
Så, ännu en lågprissadel till uthängning... Vad har ni för tankar och erfarenheter av dem?

Jag har provsuttit (skrittat ett par varav, men det kalar jag inte rida) en GM flat back och den var bekväm att sitta i. Dock så såg den inte lika lyxig ut i verkligheten som den gör i katalogen...

Aha en tråd om GM sadlar, så bra! Har fått ett erbjudande att köpa en GM i dressyr modellen då - ska jag skita i det eller slå till? Den är 2 år gammal.

jag har ridit i dressyrmodellen (close contact) och man sitter tro det eller ej väldigt bra i den! har dock hört att kvalitén kan vara väldig varierande, så man måste nog kolla noga innan man köper en

Har suttit i en dressyr och den var skön att sitta i, men rida vet jag inte hur den är. Man verkade få bra stöd av den också..

Ok om jag frågar så här då: En Gold Medal dressyr sadel, 2 år gammal, gott använd för 5000.-. Ett bra eller dåligt köp?

Gold Medal? Kallar man verkligen den lågprissadel? Kostar inte den från ca 10 000 kr och uppåt? Kingston kostar väl ca 1500-2000 kr.

Russis skrev:
Gold Medal? Kallar man verkligen den lågprissadel? Kostar inte den från ca 10 000 kr och uppåt? Kingston kostar väl ca 1500-2000 kr.

10 000 är väl lite att ta i i priset men allt är ju relativt :p
Det som är lågpris för dej är kankse normalpris för en annan...

Vi har en gold medal, vi köpte den för ca. 4000:- ... Vi har en allround sadel, myyycket knästöd, precis som jag vill ha :p ! Den är jätteskön! Det ända "felet" är väl att den är väldigt hal! :)

Russis skrev:
Vadå? Hängde inte med riktigt... :o

Menade 1) GM-sadlarna är inte fullt dyra som skrev
2) Att vad vissa anser som lågpris gör inte andra, ber man om tips på en billig sadel kan man få svar som sträcker sig mellan Pinto-sadeln och en ny Stübben....

Var jag lite tydligare nu? ;) (Förstår ju på mitt användarnamn att inte allt står helt rätt där uppe :angel: )

har ridit i en ett par gånger.Hård,hal och ingen vidare kvalite på lädret.En allroundmodell...Urk säger jag bara

Okej! Nu förstår jag! :)

Håller helt klart med om att definitionen av "lågprissadel" kan skilja sej oerhört mycket från preson till person. Det jag menade var att Kingston är väl en sadel som (nästan) alla ser som lågprissadel, medan GM-sadeln nog inte ses som lågprissadel på samma sätt.

Aha..nu fattade jag också! :idea: :rofl: Jo, själv tycker jag väl att gränsen för lågprissadel går runt 3000 kr, kingston faller ju självklart under den kategorin...

*lånar*

tycker att GM går under "mellanpris", den är ju inte direkt jättebillig...men inte snordyr heller

Prova den först på hästen sedan att sita i den. DÅ vet du om det är något för dej. Den måste ju passa både dej och hästen annars är det rätt meningslöst :p

Jag gillar Gold Medals träns och andra tillbehör :)

Nu är det ju inte så att jag -ska- köpa en, jag har en sen några år tillbaka. ;) Jag tycker jättemycket om den, skön att sitta i, perfekta knästöd för mig ( :love: ) och ligger bra på hästen min! :)
Jag ville bara veta vad andra tyckte om den. ;)

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
17 912
Senast: Shpongle
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit... 2
Svar
34
· Visningar
3 359
Senast: Roheryn
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd... 2
Svar
25
· Visningar
1 932
Senast: Glimra
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 432
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka