Gojs i öga

Shaggy

Trådstartare
Det har börjat "rinna" av Novan ena öga. Under ett par veckor så har hon då och då varit fuktig kring sitt högra öga utan att det har runnit. Nu har det börjat komma ut något vitt gojs ur ögat (sen lördag) och slemhinnorna är mycket röda och irriterade. Det verkar så här i efterhand som om det har kliat ett bra tag eftersom hon skubbat det ögat mot knät relativt ofta (kom på igår).
Vad gör man åt detta? Ringer vet, köper sån där gul salva som jag inte minns namnet på, väntar (inte aktuellt) eller något annat?
Nästa fråga är smittar det? Jag såg igår att det är en annan häst i hagen som har mycket hårt gegg i båda ögonen. Den hästen ska åka därifrån om en vecka så frågan är om jag får bort det fort riskerar hon att få det tillbaka lika fort pga att den andra hästen troligen har samma sak.

Sv: Gojs i öga

Har du kollat (om du får för hästen) om det sitter ngt i ögat? Min häst har fått så där i 3 somrar. Första sommaren tillkalla jag vet. Men dagen innan vet kom så hade det blivit bättre. Förra sommaren så hände samma sak. Jag tittade (har en snäll häst) och såg att det var typ en knott där. Väntade några dagar fast jag tyckte väldigt synd om hästen men det gick över och samma visa denna sommar. Det var en knott där igen. Men det blev bra rätt så fort.

Men man måste ju så klart vara säker på att det inte sitter ngt väldigt illa där för då kan det ju skada hornhinnan och det blir ju inte bra....

Om jag var du, så skulle jag nog kontakta vet för att få råd.

Jag kollade igår och då såg jag inget som kunde ligga och irritera i ögonvrån. Resten av ögat ser det inte heller ut att vara något i men där kan jag inte säga säkert.

Kan ju ligga bakom ögat så man inte ser det. Ta och prata med vet...

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära 1177 - Bukefalos, jag har ett litet problem. I över en vecka har mitt vänstra öga kladdat, runnit och haft sig. Det började förra...
2
Svar
28
· Visningar
1 378
Hästvård Jag har haft en tidigare tråd om min häst som har en kronisk inflammation i hornhinnan på sitt ena öga. Efter att vi provat flera...
Svar
5
· Visningar
2 160
Hundhälsa Allt började i förrgår då jag tyckte att hundens öga såg irriterat ut. Det rann även lite, dock klar vätska men jag valde ändå att...
Svar
5
· Visningar
5 461
Senast: dpmatte
·
Hästvård Min ena häst börja bli hängig under tisdag-onsdag förra veckan, kontaktade veterinär på tordagen då benen börjat svullna på henne, fick...
2
Svar
21
· Visningar
4 142
Senast: Hemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar