Going Kronos förbygel.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Najtan Tabac
  • Startdatum Startdatum
N

Najtan Tabac

Going Kronos förbygel under elitloppet var ju att dö för :love:. Hörde att det var hans skötare som hade designat den. Men vart vänder man sig för att få tag på en likadan :confused:. Härligt med någon som vågar sticka ut. Bling bling förbygel och glitterspray :bow:. Going är min nya idol.

Sv: Going Kronos förbygel.

Jag fattade det som att det var hon själv som hade blingat den?

Hallåj!
vänd dig till en sadelmakare. Det finns även strass som man kan själv kan sätta fast, men då blir det fult på baksidan, samt att det kan skava elle rlossna. En sadelmakare syr en en dubbelsydd förbygel med nitarna fastnitade emellan.

tjingeling

Är det någon som har en bra bild på den? Är så nyfiken! :)

goingstrass.JPG
goingstrass2.JPG

tror det är finn tacks jord han har... ser dock inte så bra på bilden...

men fin förbygel och pannband!!!!!
karolina e duktig.. kanske skulle man "anställt" henne till att göra nån sådan!!!!!!

Jag blev också vrålimpad. Kul att våga göra saker lite annorlunda - och så passande på en folkfest som elitloppet verkligen!!!

Tack för alla svar. Är det någon som har någon bra sida som man kan få tag på "kristaller"? Var ute på panduro men hittade inget passade där.

Going Kronos förbygel under elitloppet var ju att dö för :love:. Hörde att det var hans skötare som hade designat den. Men vart vänder man sig för att få tag på en likadan :confused:. Härligt med någon som vågar sticka ut. Bling bling förbygel och glitterspray :bow:. Going är min nya idol.

Jag blev ochså djupt impad av den därförbygeln och tyckte att det var kaxigt att sätta på hästen en sån.
gulan

är det diamanter elle vanliga nitar+ man sr ju så dåligt?

ahah det tror jag inte heller men ni fattar vad jag menar ;)

Vad är det för jord han har? Var får man tag på en sådan???

Vill också ha en sån förbygel! :love:Carolina kan ju bli förmögen på detta. :idea:

Gjorden ser nästan ut som en hopplatta. Den är gjord ergonomiskt och ska fördela trycket runt hästens bröst på ett bättre sätt. Den är delvis elastisk och själva plattan har tjockt mjukt gummi mot hästen. Det är alltså inte som skydd mot slag utan för att fördela tryck. Finns att köpa i välsorterade butiker. Ca pris 1600 kr :(, en halv sele....men jag tror att den är kanon!

Första gången jag såg den i Sverige var efter Prix d' Amerique i år där flera hästar hade den.

Karro har beställt förbygeln av Sadelmakaren på Jägers, den är med andra ord custom made! Karro var trött på alla tråkiga travprylar och ville ha något som ingen annan har! Ludde visste inget föränn det var dax att ge sig ut och värma då han såg den för första gången.

Ryktena hade ju börjat med en gång... Rykten om att förbygeln kostade 40.000 kr och liknande... Hade jag haft en förbygel för 40.000 så hade den hängt inlåst på något tryggt ställe! Hehehe!

Åh herregud. Om den kostar 40000:- så får nog hästen gå lite bättre innan jag köper någon :D. Men jag tror att jag ska göra något eget på min gamla tråkiga läderbygel. Ska försöka iaf. Få se hur det går men iaf. Försöker hitta på lite snygga stenar till den men jag hittar inte på nåt bra. Lär ju behövas en hel del :laugh:.

Vad Goings förbygel har kostat har jag ingen aning om, men min sadelmakare gjorde ett pannband åt mig, med rosa "diamanter" på. (Julklapp till min fyraåriga dotter, och hennes ponny.) Hon tog en krona styck, för diamanterna, som är fastnitade. Så det borde inte behöva bli så mycket dyrare än vilken specialbeställd förbygel som helst. En variant är ju att låta en sadelmakare blinga, och fodra den förbygel du har.

Vill också ha en sån förbygel! :love:Carolina kan ju bli förmögen på detta. :idea:

Gjorden ser nästan ut som en hopplatta. Den är gjord ergonomiskt och ska fördela trycket runt hästens bröst på ett bättre sätt. Den är delvis elastisk och själva plattan har tjockt mjukt gummi mot hästen. Det är alltså inte som skydd mot slag utan för att fördela tryck. Finns att köpa i välsorterade butiker. Ca pris 1600 kr :(, en halv sele....men jag tror att den är kanon!

Första gången jag såg den i Sverige var efter Prix d' Amerique i år där flera hästar hade den.
ja, den ser bekväm ut för hästen, jämfört med en smal jord som är vanligast.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 669
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·
C
Hästhantering Jag köpte min första häst för 10 mån sen. Ett islandssto som blir 11 år i år en häst som jag käpte med hjärtat och inte hjärnan om man...
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: Cosmic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur