Gödselplatta?

P

pixiegnomen

Om man har ett stall med 4 hästar, måste man ha en gjuten gödselplatta då? Gränsen går vid 5 hästar har jag för mig?

Hmm..jag ska oxå anlägga en gödselplats och är nyfiken,måste man inte gjuta alls om man har färre hästar ? Alltså, inte i botten heller ? Jag har två och trodde att jag skulle behöva gjuta en platta.

Har för mig att förprövningen du menar med fem hästar är för själva stallet.

Vad gäller gödselhanteringen så är det något du bör kontakta din kommun om, då regler kan skilja dem emellan.

Jag tror faktiskt att gränsen för gödselplatta går vid samma antal som förprövningen, dvs 5 hästar och mer.

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 866
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 548
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama