Gödselplatta?

P

pixiegnomen

Om man har ett stall med 4 hästar, måste man ha en gjuten gödselplatta då? Gränsen går vid 5 hästar har jag för mig?

Hmm..jag ska oxå anlägga en gödselplats och är nyfiken,måste man inte gjuta alls om man har färre hästar ? Alltså, inte i botten heller ? Jag har två och trodde att jag skulle behöva gjuta en platta.

Har för mig att förprövningen du menar med fem hästar är för själva stallet.

Vad gäller gödselhanteringen så är det något du bör kontakta din kommun om, då regler kan skilja dem emellan.

Jag tror faktiskt att gränsen för gödselplatta går vid samma antal som förprövningen, dvs 5 hästar och mer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
4 970
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Osäker på hur jag skal lösa det har... Sorry for min dårlig svenska skriving. Har en haflinger ponni som är strässad ved fodring. Ute... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 504
Senast: Sel
·
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka