Godis efterlyses

Min mormor köpte alltid lite högre burkar, typ konservburk i storlek och form, med såna dammiga hårda karameller, antingen frukt eller kola. Jag gillade dem med kolasmak bäst. De köptes nog i princip alltid på gotlandsbåten.
Fick nästan alltid något liknande av mormor och morfar. Små burkar typ 3dl fyllda med mjöliga karameller. Tre pack med färgade lock: grön för mint, gul för kola och röd för frukt. Älskade kolan!!!!

När jag bodde i Estland så fanns det sådana i nästan alla vanliga matbutiker. Blev helt till mig när jag såg dem första gången :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 866
Senast: fejko
·
IT & mobiler Pratade med pappa och kom in på någon gammal humorsida som han inte kommer ihåg alls, men jag kan inte hitta varken den eller någon del...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka