Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker du ungefär såna här? Vill minnas att jag sett från olika märken. Ibland finns det liknande på typ Lidl.
Var hittar man sådana?Den här? Citronen var min favorit
I min ungdom ca 90-tal, fanns det små metallburkar typ snusdosestorlek med syrliga karameller i (och nått mjöl). Tror de var franska. Någon som vet vad jag menar?
Ja, jag vet precis! Tror jag Vita burkar, typ, med fransk text i skrivstil och så vackra målade bilder av bären eller frukten som karamellerna skulle smaka av?
Var hittar man sådana?
Men titta! En Amishshop av alla ställen tror ni de tar kortFår jag länka till webshop? Annars hoppas jag att moderator kan ta bort utan att bli för arg på mig:
http://amishshop.com/cgi-local/hazel.cgi?action=serve&item=kcglavielavosgienne.htm
Jag minns dem mest från flygplatser. Dottern minns en med kola i, fast dem har jag inget minne av. Alltså karameller men med kolasmak.
Har för mig att det fanns kolasmak både med och utan whiskyJag minns dem mest från flygplatser. Dottern minns en med kola i, fast dem har jag inget minne av. Alltså karameller men med kolasmak.
Kolakarameller med mint. Köptes alltid på färjan till Tyskland när jag var barn.Men alltså - min dotter och jag pratade om just dem IGÅR! d
Jag minns dem mest från flygplatser. Dottern minns en med kola i, fast dem har jag inget minne av. Alltså karameller men med kolasmak.
Taverners hette de!Min mormor köpte alltid lite högre burkar, typ konservburk i storlek och form, med såna dammiga hårda karameller, antingen frukt eller kola. Jag gillade dem med kolasmak bäst. De köptes nog i princip alltid på gotlandsbåten.