Godis efterlyses

fejko

Trådstartare
I min ungdom ca 90-tal, fanns det små metallburkar typ snusdosestorlek med syrliga karameller i (och nått mjöl). Tror de var franska. Någon som vet vad jag menar?

Tänker du ungefär såna här? Vill minnas att jag sett från olika märken. Ibland finns det liknande på typ Lidl.
20150603_132814_ji.jpg

Ja, jag vet precis! Tror jag ;) Vita burkar, typ, med fransk text i skrivstil och så vackra målade bilder av bären eller frukten som karamellerna skulle smaka av?

Men d'oh, det är ju precis de som beskrivits ovan. Sorry, jag såg bara startinlägget när jag började svara!

De vita, lite större, burkarna (som är riktig nostalgi för mig, de andra kommer lite efter) har jag hittat på typ Ålandsbåten :)
Eller vänta, jag minns en blå med ananas också :)

Senast ändrad:
Men alltså - min dotter och jag pratade om just dem IGÅR! :heart:d

Jag minns dem mest från flygplatser. Dottern minns en med kola i, fast dem har jag inget minne av. Alltså karameller men med kolasmak.

Min mormor köpte alltid lite högre burkar, typ konservburk i storlek och form, med såna dammiga hårda karameller, antingen frukt eller kola. Jag gillade dem med kolasmak bäst. De köptes nog i princip alltid på gotlandsbåten.

Min mormor köpte alltid lite högre burkar, typ konservburk i storlek och form, med såna dammiga hårda karameller, antingen frukt eller kola. Jag gillade dem med kolasmak bäst. De köptes nog i princip alltid på gotlandsbåten.
Taverners hette de!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 866
Senast: fejko
·
IT & mobiler Pratade med pappa och kom in på någon gammal humorsida som han inte kommer ihåg alls, men jag kan inte hitta varken den eller någon del...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Evolve
  • Vi som letar häst II