God hundmat?

Sv: God hundmat?

När vi köpt från fabriken kostar det ca 375 kr för 15 kg. Min älskling älskar fodret. Han står och drägglar innan vi ens hällt upp maten.

Om man får det hemskickat kostar det olika beroende på hur mycket man beställer.
Adult: 1 säck á 15 kg 455:-, minst 75 kg 385:-/säck
Light: 1 säck á 15 kg 435:-, minst 75 kg 365:-/säck
Work: 1 säck á 15 kg 475:-, minst 75 kg 405:-/säck
Junior: 1 säck á 10 kg 315:-, minst 75 kg 267:-/säck

Man kan blanda de olika fodersorterna i en beställning eftersom det är totalvikten som räknas, så går man ihop några hundägare blir det billigare. Man kan även göra större beställningar än 75 kg, och då få ännu lägre pris.

Mvh,
Duvan

Det här är ingen spets utan en malteser. Huuuuuga. Äter inte det som smakar älg....:D Och tror att det bor dinosarier utanför huset (hästarna) :banana:
Nu har hon vågat sig ner till stallet och busa lyckligt med en lite tuss hästpäls från en piggborste och ätit i sig lite, så nu hostar hon. Det hörs att hon har "nått i halsen", så nu vill hon defenitivt inte äta. Jag som t o m gjorde mig till och gräddade pannkaka åt henne, men ikket. Blääääääää för "smörgås", slickade i sig smöret och sedan gick hon. *suckar* :p

Men det är ju så himla stora mängder! :eek:
Att beställa 15 eller 75 kilo till en hund som äter typ 100 -200 gr. per dag är ju helt vansinnigt.

Stackarn fick ett brutalt uppvaknande i verkligheten :)

Min mormor får vilken hund som helst att äta. Och det lär sig alla hundar fort att om man inte äter torrfodret så serveras det raskt något annat, godare.

Jag ger min hund Royal canin och hon älskar det! Nåja hon tycker ju att våran mat är godare :cool:
Men det som är nackdelen med royal canin är ju att det är dyrt men min hund tycker det är gott :smirk:

Hejsan!

Jobbar i Hund/katt butik där vi är återförsäljare för Bravo Frysfoder!
Länk till deras hemsida: http://bravohundfoder.se/

Detta foder är väldigt populär och speciellt bland lite kräsna hundar!
Har själv en "mattramsig" schäfer som i perioder inte ätit någonting men efter att ha börjat ge Bravofoder så äter hon mycket bättre! :bump:

Viktigt att tänka på bara är att ge tuggben till dom så de får tugga ordentligt med tänderna! Annars finns risken att dom tappar dom ifall dom bara får "mjuk" mat! Ger man torrfoder får dom ju tugga det så då är dte ju ingen fara men ger man mjuk mat bör de få tuggben då och då så de får använda tänderna ordentligt! :)

Lycka till i hundfoder djungeln!!!

Uppatering:
Jag trodde att hon blivit sjuk, att det åter igen var stressmagen som aktiverats. Hon skakade ganska ofta. Fick mer fil. Ville inte äta mat trots att jag gjort pannkaka åt henne. :angel:
I går kväll var hon lös i magen, så något hände ju där inne iaf.
Hon ville inte äta det som fanns så mitt sista hopp var att koka upp kycklingfile i buljong och mosa ihop det med ris och gräddfil.
Hon smaskade i sig som den gladaste, piggaste hunden på jorden...:D MEN hon lämnade alla riskorn....:p
Kan inte ge henne kycklignfile varje dag. Det går ju inte. :mad: :mad:
Köpte en burk Doggy delikatess för 9:90. Den DÖG minsann....:devil: Men som jag sa till ägaren, om hon enbart vore bortskämd så har jag svårt att förstå varför hon ska skaka i kroppen.

Är det blodsocker-ras eller vet nån av er?

Tack för info. Jo, vi testar oss fram med tuggpinnar av olika slag ,eftersom hon tidigare aldrig fick gnaga. Men nån bäver (på att gnaga) blir hon nog inte...:D Tuggar så försiktigt att det nästan är retfullt att se på.

Om man ska ge torrfoder tycker jag bara det finns en modell: servera maten, låt den stå framme i en kvart och ta undan den sedan. En vuxen, normal hund svälter inte sig själv mer än några dagar.

Sen att jag tycker torrfoder är helt förkastligt, och att jag har full förståelse för att att så många har problem med att få sina hundar att äta det är en annan femma.... :angel:

Min mormor har alltid kokat egen mat till sina vovvar... grötris, blandfärs, ärtor och morötter. De har mått bra av det och det är väldigt gott ;)

Rikkan skrev:
Tack för info. Jo, vi testar oss fram med tuggpinnar av olika slag ,eftersom hon tidigare aldrig fick gnaga. Men nån bäver (på att gnaga) blir hon nog inte...:D Tuggar så försiktigt att det nästan är retfullt att se på.

Hi,hi ja det är ju nästa problem! :D
Inte alla hundar äter ju tuggpinnar! Kan ju vara jobbigt å tugga ju! hihi

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 795
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 392
Senast: Lillefrun
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
433
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 863
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar