Gnuggande skänkel... tips för att sluta!

ano

Trådstartare
Ja! Jag har tyvärr en stark och gnuggande vänster skänkel. Det blir inte bättre av att hästen alltid lyssnar sämre på den än den högra (har förmodligen ett samband...). :o

Hur kan man träna bort detta hemska beteende?!?! Vill verkligen inte fortsätta med det så hjälp mig snälla! :crazy:

Tacksam för svar...

Sv: Gnuggande skänkel... tips för att sluta!

Om du driver/rider olika med skänklarna så sitter det högre upp i din sits, - du sitter antagligen inte rakt över hästen så att du kan använda dina hjälper liksidigt.

Hur känns hästen när du rider på rakt spår, helt rakt framåt och i balans? (blunda så känner man bättre). Tar hästen i jämnt med vikten på båda bakbenen i steget? trycker den åt något håll? vinglar?

(obs - du måste rida borta från fyrkants spåret för att känna ordentligt, annars tenderar hästen att "luta" sig mot väggen på padocken/ridhuset.....)

Sv: Gnuggande skänkel... tips för att sluta!

Det måste jag ta och känna efter. Får återkomma med det...

Jag vet bara att jag lättare får henne att mjukna i hö varv än vänster.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 949
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar