Kaktusblomma
Trådstartare
När jag var ute och tävlade igår så blev jag kraftigt nerdömd då min häst gnisslade tänder när han tuggade på bettet under programmet (detta var i LB:1). En kommentar var "något högt tuggljud". Nere bland koefferna fick jag accepterande av bettet understruket. Han gick stadigt i en bra form med bra bakbensaktivitet, han slog eller gick alltså inte mot hand. Är det en rätt bedömning?
När jag sedan red LA:1 så fick jag en kommentar om att han gnisslade tänder men jag blev inte nerdömd för det och trots att både jag och andra tyckte att LA:1 gick sämre än LB:1 så fick jag bättre % i LA:1, det var dock en annan domare.
F.ö. så är hans tänder regelbundet kollade varje år, senast för en månad sedan och dom är bra.
När jag sedan red LA:1 så fick jag en kommentar om att han gnisslade tänder men jag blev inte nerdömd för det och trots att både jag och andra tyckte att LA:1 gick sämre än LB:1 så fick jag bättre % i LA:1, det var dock en annan domare.
F.ö. så är hans tänder regelbundet kollade varje år, senast för en månad sedan och dom är bra.