Fibusen
Trådstartare
Jag tycker BVC ska vara lite återhållsamma med att säga att man ska hålla fast ett barn och tvinga... det blir ju att förstärka en försvarsmekanism hos barnet .
Precis vad jag också tycker,och då göra grejen ännu mer obehaglig,och då VERKLIGEN skapa problem.. Jag frågade som sagt vad vi skulle göra och fick svar att lägg ner han i knät och kila fast huvudet i armvecket,och håll i armarna med den armen,och borsta med andra,och jag ifrågasatte det om det verkligen var så klokt,att då blir han väll ännu mer rädd,men "han skulle vänja sig" och "han lär sig snabbt att han inte kommer undan".... Tandläkaren nu på 18 månaderskollen sa ungefär samma sak,och när jag påpekade att det blir inte bättre så var jag "inte tillräckligt bestämd" och han "måste lära sig"...
Och visst förstår jag att han måste borta tänderna,det är ju inget vi struntar i bara för att vi bråkar,men jag önskar ju att dom kunde ge lite mer pedagogiska svar/tips. Jag har inte ens fått några tips,utan bara att det ska göras,går han inte med på det så ska man tvinga han och göra det då.
Det enda dom sa på bvc var ju i början när två tänder tittade upp i nederkäken att det var ok att han bara tuggade på borsten själv,men nu när han har 12 tänder så ska det göras riktigt.