Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att sedan halka baklänges och ta emot sig med handen rakt i skiten.Dagens tistel vill jag ge till alla som släpper fram sin hund till okända hundar. Må de trampa i en kletig hundskit
Precis!!!För att sedan halka baklänges och ta emot sig med handen rakt i skiten.
folk är dumma i huvudet tyvärrPuckade hundägare som anser att det är helt ok att rasta sin hund på min gräsmatta... och inte plockar upp efter sig (jag vill inte att de pissar där heller iofs, med mängden hundar som går förbi här pallar inte gräsmattan det).
folk är dumma i huvudet tyvärr
Min tumregel är att om hunden skiter där folk vistas och går så plockar jag upp, oavsett om det är gräsmattan i en park eller mitt på en stig där folk promenerar. Går hunden ned i ett dike längs en landsväg och skiter plockar jag däremot inte upp eftersom folk väldigt sällan är nere och går i diken med flit.Jag brukar ofta gå på promenad längs en väg i skogen. Jag tycker att det är helt okej att inte plocka upp efter sin hund där. Men om hunden skiter PÅ vägen, där det är upptrampat en stig (vi har snö), visst kan man ta upp det/sparka ner det i diket då?
Ja, men det tycker jag om hästskit också. Det verkar dock typ 0,1% av hästägare hålla med om (men nu var ju detta en hundtråd iofs). Så ja, tycker det är schysst att sparka bort skiten om den är på vägen/stigen pga att det är folk som går, springer och cyklar där också.Jag brukar ofta gå på promenad längs en väg i skogen. Jag tycker att det är helt okej att inte plocka upp efter sin hund där. Men om hunden skiter PÅ vägen, där det är upptrampat en stig (vi har snö), visst kan man ta upp det/sparka ner det i diket då?
Alla som inte plockar upp efter sina hundar.
Är så jävla trött på att trampa i hundskit.
Har en valp och en vuxen hund men kan inte gå ut med bägge två samtidigt ännu.
I morse vi 04.30 var jag ute med valpen och rastade henne på en gräsmatta i parken.
När jag kom hem och in i lägenheten för att byta hund och rasta den stora känner jag en bekant doft/stank.
Hela hissen, trapphuset och hallen med tillhörande hallmatta är full med hundskit
Har ju lust att strypa idioten som inte plockade upp efter sig.
Jag kan helt ärligt inte fatta att man inte tar upp efter sig.
Det kan ju vara dom själva som trampar i sin egen hunds skit nästa rastning.
Så gör jag också.Min tumregel är att om hunden skiter där folk vistas och går så plockar jag upp, oavsett om det är gräsmattan i en park eller mitt på en stig där folk promenerar. Går hunden ned i ett dike längs en landsväg och skiter plockar jag däremot inte upp eftersom folk väldigt sällan är nere och går i diken med flit.
Men det är ju milsvid skillnad att trampa i hästskit än i hundskit!Ja, men det tycker jag om hästskit också. Det verkar dock typ 0,1% av hästägare hålla med om (men nu var ju detta en hundtråd iofs). Så ja, tycker det är schysst att sparka bort skiten om den är på vägen/stigen pga att det är folk som går, springer och cyklar där också.
Tycker inte jag. Men du kanske är så van vid hästbajs att du inte bryr dig?Men det är ju milsvid skillnad att trampa i hästskit än i hundskit!
Nu sparkar jag iaf bort det när hästen bajsar på vägen och plockar givetvis upp när jag är ute med en hund. Men trampa i hundskit är ju 100gånger värre än i hästskit.
Hästar käkar ju gräs, det luktar mindre, bryts ner snabbare och luktar ju inte i närheten av lika mycket.Tycker inte jag. Men du kanske är så van vid hästbajs att du inte bryr dig?
Och min (och alla hundar jag känner) älskar att äta hästbajs, men skulle aldrig få för sig att äta hundbajs.