Gnällig hund

Daff

Trådstartare
Jag har en Finsk Lapphundshane på foder, han har bott hos oss i nästan tre månader, och är snart två år. Han är en go och glad hund, inte världens arbetsvilligaste eller lättmutade men jag försöker träna lite lydnad med honom.

Vi har dock jättestora problem med att han gnäller. Det är oftast när det finns andra hundar runt omkring som han inte får leka med, speciallt om jag ber honom vara stilla och bara ligga. Det händer ibland att han gnäller när vi är hemma, men det är om han är understimulerad och är egentligen inget problem. Jag har tänkt prova att ställa ut honom, och vi har provat att vara på en inofficiell. Där blev han inte särskilt populär, jag tror inte att han var tyst 5 minuter i sträck på tre timmar... Jag tror en del av problemet ligger i att han inte kan slappna av, men jag skulle önska att jag skulle kunna komendera honom att vara tyst. Han blir oftast så uppe i varv att han inte bryr sig om godis eller liknande, och han gnäller lika mycket liggandes. Få han röra på sig är han oftast tyst.

Är det någon här som har haft liknande problem med sina hundar? Hur har ni gjort för att träna bort det?

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
394
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 248
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka