Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
*knapp lån*
Jag har faktiskt grannar och nära vänner som glömde en hund hemma en midsommar...
Dom packade bilen full med grejer för en midsommarvistelse på fjället.
Packade alla sina 3 settrar, och alla barngrejor för en helg.
Rätt mycket alltså!
När dom kom fram hoppade bara 2 hundar ut ur bilen....
Ingen telefontäckning... Dom körde 6 mil innan luren fungerade, och då hade mannens bror (och granne) redan tagit reda på hunden, och han fick givetvis stanna hos brodern hela helgen!
Det blev en rätt kul historia, där vi hejdlöst driver med familjen som inte kan räkna till 3...
Missar kan vi alla göra, men en blind och gammal hund kanske man hade bättre koll på? Hoppas jag...
Detta var en yster setter som försvinner med blixtens hastighet.
kl
men läste ni inte resten? blev blind av en antagligen osynlig ögoninfektion?
Det kanske händer, men det luktar att samma människa glömde hunden ute och får en osynlig ögoninfektion på en klippras där man inte ser ögonen om man inte sköter pälsen, hon ska nog inte ha hund alls.
Och jag som fick dåligt samvete för att jag glömde att jag släppt ut valpen för rastning i trädgården mitt på dagen. Nu säger han till själv när han vill in men jag undrade först vad det var för ljud. Det var en väldigt skamsen matte som släppte in en jätteglad valp. Hur man inte märker att en hund är borta på hela kvällen och natten övergår mitt förstånd, ser man inte åtminstone till sina djur innan man går och lägger sig? Jag kollar till och med var katten ligger innan jag kan komma till ro bara så jag vet att hon inte är instängd någonstans(eller ve och fasa smitit ut).
Haha ja men det är ju lite annorlunda med hund som rymmer ut på eget initiativ än om man släppt ut den själv
Camaro har tagit sig ut flera gånger på nätterna och då har jag vaknat av att hon försöker ta sig in igen. En gång märkte husse att hunden saknades när han var uppe för att dricka vatten mitt i natten. Jäkla hund
Stackars liten vovve. Instämmer med alla här, hur kan man vara så blind (!!!) att man glömmer sin hund ute, särskilt när man släpper in den ena hunden. Och att helt enkelt släppa ut en blind hund själv....
Tycker inte den var säraskilt annorlunda. Att man har fyra hundar är ingen ursäkt, så svårt är det inte att räkna till fyra. Vi har två hundar o två katter o visst tusan kan vi ha koll på alla.
Har nu läst artikeln och det är nog så att hunden försvunnit vid en sen kissesväng i trädgården då 4 hundar släppts ut av julgäster. Verkar som dom haft huset fullt av folk. Sen har ägaren upptäckt att den saknats på morgonen. Och då även hört på radion att hunden var upphittad.
Om du har huset fullt med julfirande vuxna barn o barnbarn + deras 2 hundar + dina egna hundgamlingar...du går och lägger dig efter att ha kvällskissat dina vovvar. Senare på natten ska vuxet barn rasta sina djur och släpper ut alla 4. Ett barn ropar och vuxna barnet ber sin make ta in hundarna. Han släpper in utan att ha koll på hur många som var ute egentligen. På morgonen är du van vid att dina gamlingar sover länge så du tar en kopp kaffe och hör på radion att en hund hittats - när du då kollar så är din ena gamling inte där.
Inte alls orimligt när man ser att tiden som hunden varit borta är på natten - inte en halv dag som man fick intrycket av i AF.
"Det är fullt hus hemma hos paret Ekengård i Harbo just nu. Anneli antar att någon måste släppt ut hundarna i går kväll.
- Förmodligen släppte någon i familjen ut hundarna för att kissa. Jag och min man visste inte om det. Vi har fyra hundar här nu, säger Anneli Ekengård som bor på Uppsalavägen mitt i Harbo."
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.