Glömde hunden ute i snön.

Sv: Glömde hunden ute i snön.

Jag fattar inte hur de kan få det till en gullig historia, hemska människa! Borde inte fått tillbaks hunden!!

Det blir väl lite vad reportern väljer att vinkla det till som i alla andra artiklar. Hade jag skrivit artikeln hade jag nog blivit av med jobbet...

*knapp lån*
Jag har faktiskt grannar och nära vänner som glömde en hund hemma en midsommar...
Dom packade bilen full med grejer för en midsommarvistelse på fjället.
Packade alla sina 3 settrar, och alla barngrejor för en helg.
Rätt mycket alltså!
När dom kom fram hoppade bara 2 hundar ut ur bilen.... :o
Ingen telefontäckning... Dom körde 6 mil innan luren fungerade, och då hade mannens bror (och granne) redan tagit reda på hunden, och han fick givetvis stanna hos brodern hela helgen!
Det blev en rätt kul historia, där vi hejdlöst driver med familjen som inte kan räkna till 3...
Missar kan vi alla göra, men en blind och gammal hund kanske man hade bättre koll på? Hoppas jag...
Detta var en yster setter som försvinner med blixtens hastighet.

* Jenny *

kl

Finns ju folk som glömt hästen när de åkte iväg till tävling. Upptäckte när de skulle lasta ur att släpet var tomt...

kl
men läste ni inte resten? blev blind av en antagligen osynlig ögoninfektion?
Det kanske händer, men det luktar att samma människa glömde hunden ute och får en osynlig ögoninfektion på en klippras där man inte ser ögonen om man inte sköter pälsen, hon ska nog inte ha hund alls.

Och jag som fick dåligt samvete för att jag glömde att jag släppt ut valpen för rastning i trädgården mitt på dagen. :o Nu säger han till själv när han vill in men jag undrade först vad det var för ljud. Det var en väldigt skamsen matte som släppte in en jätteglad valp. Hur man inte märker att en hund är borta på hela kvällen och natten övergår mitt förstånd, ser man inte åtminstone till sina djur innan man går och lägger sig? Jag kollar till och med var katten ligger innan jag kan komma till ro bara så jag vet att hon inte är instängd någonstans(eller ve och fasa smitit ut).

Haha ja men det är ju lite annorlunda med hund som rymmer ut på eget initiativ än om man släppt ut den själv ;)

Camaro har tagit sig ut flera gånger på nätterna och då har jag vaknat av att hon försöker ta sig in igen. En gång märkte husse att hunden saknades när han var uppe för att dricka vatten mitt i natten. Jäkla hund :devil:

kl

Stackars liten vovve. Instämmer med alla här, hur kan man vara så blind (!!!) att man glömmer sin hund ute, särskilt när man släpper in den ena hunden. Och att helt enkelt släppa ut en blind hund själv....

kl

I Expressen är det vinklat helt annorlunda. Så frågan är ju vem man ska tro på....vet själv hur media kan vinkla saker.

Tycker inte den var säraskilt annorlunda. Att man har fyra hundar är ingen ursäkt, så svårt är det inte att räkna till fyra. Vi har två hundar o två katter o visst tusan kan vi ha koll på alla.

Har nu läst artikeln och det är nog så att hunden försvunnit vid en sen kissesväng i trädgården då 4 hundar släppts ut av julgäster. Verkar som dom haft huset fullt av folk. Sen har ägaren upptäckt att den saknats på morgonen. Och då även hört på radion att hunden var upphittad.

Jag ser inte riktigt vad det gör för skillnad? Märker man inte när man ska gå och lägga sig om en hund saknas?

Om du har huset fullt med julfirande vuxna barn o barnbarn + deras 2 hundar + dina egna hundgamlingar...du går och lägger dig efter att ha kvällskissat dina vovvar. Senare på natten ska vuxet barn rasta sina djur och släpper ut alla 4. Ett barn ropar och vuxna barnet ber sin make ta in hundarna. Han släpper in utan att ha koll på hur många som var ute egentligen. På morgonen är du van vid att dina gamlingar sover länge så du tar en kopp kaffe och hör på radion att en hund hittats - när du då kollar så är din ena gamling inte där.

Inte alls orimligt när man ser att tiden som hunden varit borta är på natten - inte en halv dag som man fick intrycket av i AF.

Vart framgick det att ägaren sov när de släpptes ut? Det har jag missat.

Liknande trådar

Småbarn Ja, imorgon skall vi till min pappa igen. Jag vet inte om ni minns tråden om hans golden retrievrar som är väldigt aggressiva mot barn...
Svar
14
· Visningar
2 089
Senast: Mitten
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 492
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 712
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka