Glömde hunden ute i snön.

Sv: Glömde hunden ute i snön.

Det står att hon inte visste att någon släppte ut hundarna, inte att hon sov.
Och hur troligt är det att man går och lägger sig när ens gäster är uppe och igång?

Och även om det var så det gick till så tycker jag att de borde märkt något direkt på morgonen. Tex när man ska morgonfodra hundarna!?

Jag har ingen aning om hur det verkligen gått till men jag har varit vaken lååångt längre än värden på julhelger om det firats hos någon pojkväns föräldrar (och med hundar från flera olika familjer).
Och sen har värdparet varit vakna kl 5 på morgonen och druckit både kaffe och rökt cigg utan att hundarna vaknat.

I just den familjen jag tänker på hade det mycket väl kunnat hända - jättegoa människor där familjemedlemmar kom och gick med hundar, barn och respektive och vänner kors o tvärs.

Fast jag vet ju inte - jag kan bara gissa. Jag gillar att hoppas på det bästa. Att dom älskar sin jycke och att det var en olyckshändelse och inte rent slarv.

KL
Hur kan man inte ha koll på hunden? Jag skulle vara extremt nojig om min hund är 12 år gammal och blind. Oavsett om det är 50 hundar i huset samtidigt håller man väl ändå koll på sina egna!? Jag är så arg så jag knappt kan formulera ord för vad jag tänker om såna människor!

Vi har gäster hemma nu, jag måste sova åtta, det gör inte de.
Så tänkbart.
Fast de kan räkna till tre så lika många hundar släpps in som ut.

Senast ändrad:

Det står att hon inte visste att någon släppte ut hundarna, inte att hon sov.
Och hur troligt är det att man går och lägger sig när ens gäster är uppe och igång?

Och även om det var så det gick till så tycker jag att de borde märkt något direkt på morgonen. Tex när man ska morgonfodra hundarna!?

Fast just det är väl inte så orimligt? Att man går och lägger sig trots gäster? Mammas särbo är en notorisk nattmänniska, skulle jag då sitta upp med honom bara för att han var vaken? Han sover istället på morgonen när jag var upp med barn och hund. Nu skulle inte han få för sig att släppa ut våran hund hur som helst, men jag tycker inte att det är så konstigt att gå och lägga sig trots att man har gäster som är vakna i huset.

Men om någon annan i familjen släppte ut 4 hundar så får den väl se till att fyra hundar kommer in. Speciellt den gamle, blinda hunden. Så svårt är det inte att räkna till fyra.

Jag håller med. Men om det nu var ett misstag/olyckshändelse så är det väl kanske så att inte samma person som släppte in släppte ut.

Historien kommer ju i en helt annan dager då man inser att hunden varit försvunnen sen kväll/natt till tidig morgon. Och inte halva dagen som det såg ut först.

Liknande trådar

Småbarn Ja, imorgon skall vi till min pappa igen. Jag vet inte om ni minns tråden om hans golden retrievrar som är väldigt aggressiva mot barn...
Svar
14
· Visningar
2 089
Senast: Mitten
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 492
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 712
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka