Glömde hunden ute i snön.

Snuffsan

Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15979083.ab

Allvarligt?? Hur dum i huvet får man vara??:mad::mad:

"När matte steg upp i morse upp läste hon om den översnöade hunden på nätet.
Och konstaterade att Zimba saknades.
– Det brast lite där när jag läste att han satt övergiven och översnöad. Det kändes inte bra i hjärtat. Men det var ju skönt ändå att han satte sig ner och väntade på att någon skulle hitta honom."

Sv: Glömde hunden ute i snön.

Alla ska inte ha djur... Hur i helskotta kan det gå en hel kväll och natt utan att man märker att sin blinda hund är borta?? :eek: stackars djur..

Läste också det nyss och tänkte att va fan :eek: Hur glömmer man sitt djur ute? Glömmer hon sina eventuella barn ute i snön också?

Gjorde jag nåt sånt skulle jag sätta mig i ett hörn och skämmas, inte gå ut i tidningarna med det :o

Men så fint! Han ska få sin älsklingsrätt när han kommer hem! Naawww...

Kanske ska kolla så att man får in alla hundar innan man låser och går och lägger sig istället? Pucko!

Hon är antagligen lika blind som hunden...

Jag skulle då inte gå ut med min ansvarslöshet i media.. jisses, hur kan man inte se att det fattas en hund? :eek: Hur stol koll (snarare okoll) har man? :mad:

Jag blir helt matt... Jag kan inte begripa det, hur jag än försöker, så kan jag inte förstå hur man kan glömma sin hund ett halvt dygn!

Läste precis artikeln och får en stor klump i magen när jag tänker på hur den stackars hunden måste ha känt sig ute i kylan, ensam, utan att kunna se. Usch vad hemskt! Den människan borde få djurförbud, man glömmer bara inte sin hund, så enkelt är det.

WTF, hur kan man missa en sådan sak? Man kollar vem att samma antal som släpps ut kommer in (och helst samma hundar).

Och sen gå ut i media med det, hur mediakåt får man vara?

Kände samma sak - klump i magen. Där sitter hunden, utan någon referenspunkt om vart hemmet är, helt själv, och bara väntar på att bli räddad. Fy!

Borde inte någon redan ha anmält detta till länsstyrelsen?
Visst, jag trodde att jag hade lyckats glömma hunden ute en gång. Men han hade gått och gömt sig för att sova och den stunden innan jag hittade honom var fruktansvärd, det var nog fem minuter efter vi kom in med.
Men glömma honom ute en längre stund? Nej, då får han flytta för då är inte jag kapabel till att ha hund.

Min tanke var snarare "Hur :devil: full var matte som inte märkte att hunden saknades". :(

Jag läste också artikel och USCH för såna ansvarslösa människor :mad: Hon upptäckte ju inte ens det själv utan tyckte att hunden i artikeln lät som hennes?

Eller dement...något fel får vi ju hoppas att hon har. Ingen normal människa glömmer en hund på det viset.

Det där kan inte vara en frisk människa, hoppas inte iallafall. Någon borde ju kolla upp denna människa.

Man kan inte glömma en hund heeela natten hur är det ens möjligt?? Antingen va hon väldigt full ELLER så orka hon inte bry sig i snöyran för att leta efter honom när han inte kom in med sin kompis.

Vi brukar kunna glömma våran hund ute ibland när vi släppt ut henne själv men inga jätte långa tider precis. Å hon brukar själv knacka på när hon verkligen tröttnat på att vänta. Man hör ju inte alltid dock ifall man e nån annan stans i huset men man kommer alltid på det efter en stund så.

Så för mig är det helt omöjligt att hon skulle ha kunnat glömma hunden hela natten.

Liknande trådar

Småbarn Ja, imorgon skall vi till min pappa igen. Jag vet inte om ni minns tråden om hans golden retrievrar som är väldigt aggressiva mot barn...
Svar
14
· Visningar
2 089
Senast: Mitten
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 492
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 712
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka