Gloi vs Clic

Sv: Gloi vs Clic

Om inte ens sadeln legat mot på mitten tycker jag det låter som att den är för rak iallafall! Bilder kanske en bra idé?

Vad tyder det på om hästens päls blir "ruggad" mitt på ryggen? Jätte snällt om du berättar lite vilka kännetecken man själv kan se efter ridningen på hästens rygg som visar att sadeln inte har optimal passform. Tack på förhand.

Jag tycker nog att pälsen i motten är både torr och slät. Verkar helt oberörd, medans man kan se märken efter bossorna och vid manken länge efter. Jag tolkade det som att den var för rak och lite för smal eftersom den låg högt över manken och verkade ge punkttryck på bägge sidor om. Men om den inte är för rak som du säger - vad är det då för fel?

Vill inte lägga upp bilder här, kan maila om någon är "extra" intresserad.

Pm:a gärna bilder till mig! Jag provade ju gloin på min pålle nyligen, skulle va intressant o se den ligga på en annan! :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 880
Senast: mars
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka