Globusrockarden - pris

F

Fjunet

Eftersom det är några stycken här som har Globus rockard, så tänkte jag fråga hur mycket ni fick betala för den och vilket år ni köpte den?

Sv: Globusrockarden - pris

Jag vet iallafall att Flädie sålde den för 3200. den med träsvängel.

Varför vill du veta, du tänker väl inte köpa?
/j*

Okej. Min lokala ridsportbutik hade visserligen en gammal broschyr från Globus, men hon sa att jag skulle få den för 2500:-. Verkar som om priserna varierar ganska mycket!

Jo, jag ska köpa en snarast. Är omöjligt att hitta en vagn under 35 kilo.

Lenas har den väl för 2500, men utan träsvängel.

Varför ska du ha så klent? Jag tror inte det finns nån modell av ponny som inte orkar dra 200 kilo hur lätt som helst, på hjul. Häng en morot först bara! Min otränade shettis drog lätt 4 personer med vagnen, som dessutom var byggd för stor häst! ja, jag vet det såg konstigt ut..:)

/jenny

Ok, då vet jag det.

Jag föredrar att köra med lättare vagnar.

Tycker absolut att du skall tänka i banan lätt vagn. Det kommer att göra att din shettis får lättare att arbeta i rätt form och bygga upp sig sakta. Det är ofta så att ponnyer får dra för tungt i förhållande till sin egen vikt. vilket gör att de har svårare med takt,balans och form. Även om den vagnen är lite klen så med någon svetskunnig och kanske ett par andra hjul så duger den nog gott som träningsvagn och lättare dressyr och presisionstävling.
/M

Jag betalde 3200kr när jag köpte min på Flädie (tror det var 3200kr) ..det var för 2år sen snart.

Jag har bara kört lugna turer med min vagn...med de duger den fint till.
Fick bytt däcken på den då de var fabrikationsfel på dom jag fick först, men sen dess har allt fungerat bra med den.

TACK miamiamia! :bow:

Har en svetskunnig 100 meter från stallet, och nya hjul kan alltid ordnas. Tror att denna vagnen kommer att bli väldigt bra.

Jag funderar också på Globus rockarden och vill veta vad är det som ska svetsas? Och vad ni har bytt till för andra hjul?

Senast ändrad:

Det är inget som behöver svetsas om den inte går sönder ;)

Det är produktionsstopp på rockarden just nu, eftersom de ska ändra däcken. De är ute på testperiod just nu. Jag har mer information om hur det gått för de nya däcken nästa fredag!

Får mer information på fredag, återkommer!

Senaste nytt:

De nya däcken har funkat bra under prövotiden, så produktionen är åter igång.

kul att du har bestämt dig för att köpa globusrockarden ändå!

och jag hoppas på att jag ska få mina nya däck snart! :bump:
dom sa i början av november, och det är det nu!

längtar efter att få köra med kärran igen... det var ju tre månader sen sist! :smirk:

hoppas att du får en kärra som är bra.

ps. ägarna till "min" kärra betalade 3500kr för ca 2 år sen... ds.

Om fyra veckor räknar de med att få hem vagnarna, vet inte om det samma gäller däcken.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 355
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 772
Senast: morgaine
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka