Globus Clic hopp i newmarket?

A

annapanna123

Ska köpa hoppsadel och letar efter en Globus clic hoppsadel, storlek 30-32. Har sett sadeln i tvåfärgad Newmarket/New Tan och en kombination Brun/Newmarket, men verkar vara smått omöjligt att hitta en begagnad i rätt färg och storlek :confused:.

Om man ska beställa en ny finns svart, brun, och Newmarket som alternativ, men det finns bara bild på svart. Vill ha en tvåfärgad och undrar om någon har en sån sadel, vill se bilder! Vilken färg är din?

Här är bilder på de jag sett: Newmarket/New Tan?

Globusclichopp.jpg

Begagnad, mörkbrun enligt säljare:

clicbrun.jpg

Sv: Globus Clic hopp i newmarket?

Ingen som har en sån sadel? :confused:

Jag har en tvåfärgad. När min skulle beställas hem så hette den "brun" rätt och slätt.
SUC53991.jpg

Hur lång leveranstid var det? Jag antar att brun är tvåfärgad isf och att newmarket också är det då, precis som jag såg på bilderna.:bump:

Fin häst förresten! Jag har också en ridtravare.:banana:

Jag har oxå en globus clic, fats svart.
men undrar om du har haft några problem med att den knakar? Köpte min -04 och har knakat sen dess. För några veckor sedan fick jag veta att den gjord då jag själv inte hörde det längre:o sedan pratade jag med en "sadelutprovade" och han hade hört att en del haft problem med sina sadlar som just knakade..:confused:
så jag undrar om din också gör det kanske??

Mentan, vad har du för storlek på din sadel? Jag har en Globus clic dressyr till min pålle (också varmblod) i storlek 32 som jag fick stoppa om lite nu eftersom den var lite för stor. Enligt stället jag funderar på att köpa sadeln ifrån (om jag inte hittar en begagnad) är det bättre att köpa en lite för stor hoppsadel och istället lägga en får skinnspad under då hästen breddar sig nästan en storlek då den hoppar. Blir då lite osäker på om en 32 kommer att räcka? :confused:

Nja, finns ingen återförsäljare som har någon hemma i närheten av där jag bor, så jag tänkte beställa den online om ingen begagnad nu dyker upp. Jag har visserligen rätt att byta storlek om den inte passar, men det tar en evinnerlig tid om jag nu ska beställa den i newmarket (tydligen en beställningsvara). Blir nog en mörkbrun som du har i sådana fall :).

Det finns en clic dressyr i stallet i storlek 34, men enligt återförsäljaren på nätet ligger hoppsadel an annorlunda, liksom mer direkt på, fast passformen och bommen ska vara densamma enligt min sadelutprovare.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 467
Senast: Supersalt
·
Utrustning Jag letar nu hoppsadel till mitt fullblod. Han har en IW-dressyrsadel som passar bra (behöver dock breddas lite då han musklat sig)...
Svar
11
· Visningar
1 615
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård