Gjuta betongplatta i lösdrift

eldkyss

Trådstartare
Är det någon som gjort det? En blandning av makadam och väggrus finns idag som botten. Lösdriften är cirka 50 kvadrat. Hur tjock platta behövs? Ska hålla för tunga kallblod. Ni som gjutit vad har det kostat? Har ni gjort jobbet själva?
 
När vi byggde ligghallen lejde vi bort betongjobbet inkl underarbetet, 90 kvm 165000:-

När vi hade en befintlig byggnad och ville gjuta platta ovanpå stampat jordgolv, så kostade betongen och armeringen 10000:- för 20 kvm.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 418
Senast: Calmiche
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 495
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 044
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 449
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp