Är inte de (framförallt Volvo) lite väl törstiga?
Min v70 snittar 0,86, en bifuel där jag endast tankar bensin. Så det är skillnad på peugeot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte de (framförallt Volvo) lite väl törstiga?
Jo, misstänkte det. 0,86 är för törstigt för mig.Min v70 snittar 0,86, en bifuel där jag endast tankar bensin. Så det är skillnad på peugeot.
Det är faktiskt relevant för tråden tycker jag.Många duktiga bilmekaniker ser/känner/hör när det är dags för olika byten. Men känner att det är sidospår i denna tråd så jag lämnar ämnet.
V40 och nuvarande S40 drar strax över 0,7Jo, misstänkte det. 0,86 är för törstigt för mig.
Jag vill helst inte att bilen ska dra mer än runt 0,7.
V40 och nuvarande S40 drar strax över 0,7
Beror ju på hur gamla dom är och hur många mil.Men å andra sidan är de väl över TS budget?
Det beror ju på.Är inte de (framförallt Volvo) lite väl törstiga?
Jag köpte en gammal men fin S40 för 10 000:-.Men å andra sidan är de väl över TS budget?
Det var länge sedan som jag stötte på en duktig sådan.Menar besiktningskontrollanter
Du gör inte så bra reklam för Peugeot.Det är faktiskt relevant för tråden tycker jag.
Det är just det där med duktig i duktiga bilmekaniker som spelar roll.
Man behöver just det om man skall köra Peugeot.
De är konstruerade litet annorlunda i framvagnen.
Har en 308 Stor småbil. Går dock gärna alldeles för fort om man inte har stenkoll på mätarenDå är Peugeot fel bil.
Jag kör så oerhört mycket så det måste vara roligt för att jag skall stå ut.
Det blir därför högsta prioritet.
Min första var en 306 och nu har jag en 307 SW.
SW är en MPV med massor av utrymme som får dra 1500 kg på B-körkort.
Vägegenskaperna på dessa bilar på vinterväglag är oslagbart för en framhjulsdriven bil.
Den drar under 0,7 l/mil sommartid.
Med C5, menar du då Citroen C5?Du gör inte så bra reklam för Peugeot.
Jag har haft två men jag föll inte för någon av dem även om det inte var något större fel på dem. Nu kör jag en C5 kombi som jag köpte av ett dödsbo, skinnsäten, massagestol och lite annat lull-lull, drag, stor motor och drar ca 0,6/milen diesel blandad körning. Det var min verkstad som tipsade mig om den, de har skött servicen tidigare och jag är mycket nöjd. Över 10 år gammal men hade gått under 3000 mil när jag köpte den för 2 år sedan, säljaren bekostade kamremsbytet och den stod på verkstan för försäljning och genomgång. Där kan vi snacka körglädje och ligga bra på vägen.
Verkligen. Hade en käck liten sportig Peugeot, grymt trevlig att köra men den var ju trasig jämt. Nu kör jag Ford Courier sen 5 år, lite trist, obekväm men billig i drift och tuffar på utan dyra verkstadsbesök.Då är Peugeot helt fel bil.
Den är för entusiaster med en stor plånbok, en extra bil och klippkort på en bra verkstad.
Jag kollade först med min verkstad innan köp och ägaren hade jobbat på Peugeot så han visste hur man gör med sådana.
Annars så hade det aldrig gått.
Den står f.ö. trasig sedan länge då en bränsleledning har sprungit läck.
Jag kör min sambos Volvo XC 70.
Ja, jag gillar dem. Kör mycket släp, foder och har hundar som får plats. Den dagen jag inte har några hästar eller hundar kan jag tänka mig en mindre och snålare bil men den här trivs jag väldigt bra med.Med C5, menar du då Citroen C5?
Min gamla bil är en sådan och jag har varit väldigt nöjd med den.
Nej jag skulle inte rekommendera någon att köpa en Peugeot.Du gör inte så bra reklam för Peugeot.
Hoppsan.Nej jag skulle inte rekommendera någon att köpa en Peugeot.
Man måste ha den som en märklig hobby.
Jag skulle mycket hellre ha en C5 och även rekommendera den till andra.
Min Peugeot kostade 14 500:- och hade gått 16 tusen mil.
Jag skulle ha den en sommar för att den hade AC.
Nu har jag haft den i 5 år och kört 5 000 mil med den.
Men hur mycket den kostat i reparationer skall vi inte ta upp.
Det är jättesvårt att köpa bil.Jag har suttit och kollat på blocket efter bilar nu, men hittar inget. Har hela sverige som sökområde, men kan bara tänka mig att åka till typ Örebro för att köpa. Även det är för långt egentligen när man som jag har panikångest och svårt att åka kommunalt. Också därför jag drar mig för att köpa bil. Jag har ingen som kan skjutsa mig för att hämta bilen. När jag köpte cittran så tog jag först buss och sedan tåg, med ett byte, för att hämta bilen. Det är inget jag klarar idag.
Alla bilar jag hittar har gått för långt, är för dyra eller för gamla.
Den kanske är litet nyare än min?Hoppsan.
Jag får titt som tätt höra -det där är en riktigt bra bil.
Både på verkstad, besiktning och av bilkunniga vänner.