Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte? Min är från 2010. 308 hdiDen kanske är litet nyare än min?
Och de har blivit bättre med tiden.
Om du fortfarande är nöjd om några år så kanske jag vågar köpa min drömbil.
En Peugeot 3008.
Vet inte hur en S40 ser ut, men kollade på blocket och fick inga resultat alls när jag sökte på kombi och dragkrok. Så det är tydligen inte en sån bil jag ska ha.Jag köpte en gammal men fin S40 för 10 000:-.
den heter väl v50 zom kombiVet inte hur en S40 ser ut, men kollade på blocket och fick inga resultat alls när jag sökte på kombi och dragkrok. Så det är tydligen inte en sån bil jag ska ha.
Jag kollade blocket och hittade 7 stycken VW kombi med dragkrok under 40000. Det går ju inte att sätta maxpris till 35000 så jag fick ta det.Sedan jag sålde mina hästar och därmed inte längre "måste" köra Volvo har jag mestadels kört VW. Först råkade det bli så men min nuvarande bil köpte jag för att den var en VW.
De jag har haft, två Golf och så min nuvarande Polo, har varit toppenbilar. Slitstarka och robosta. Den nuvarande har dessutom en bränsleförbrukning runt 0,5 i blandad körning och en skatt på under 500 kr om året.
Jag kollade Blocket i Örebro, @Wille och där fanns en del VW i din prisklass. Det är då bilar från 2006-2008 ungefär. Noterade bl a en Passat som uppges dra 0,5. Så min är inte ett unikum.
Toyota, som har föreslagits, har jag vänner som kört i många bilgenerationer nu.
S40 är sedan, jag skulle kolla på V50 Volvo eller skoda octavia. Vi har en octavia från 2011, dock drar den lite mycket(ca 0.7/0.8) så jag skulle välja en diesel som drar mindre.Vet inte hur en S40 ser ut, men kollade på blocket och fick inga resultat alls när jag sökte på kombi och dragkrok. Så det är tydligen inte en sån bil jag ska ha.
Ok. Jag misstänkte att S40 inte var en kombi.S40 är sedan, jag skulle kolla på V50 Volvo eller skoda octavia. Vi har en octavia från 2011, dock drar den lite mycket(ca 0.7/0.8) så jag skulle välja en diesel som drar mindre.
Billig skatt, tror min ligger på ca 1300/år.
Vi fyndade vår bil för 37k, andra låg högre i pris för Samma modell/miltal.
Och rost är inte skoj alls. Det var rost som knäckte min Toyota. Tänkte lära mig svetsa och laga den om jag inte fick sålt, men sen var det en som köpte den.När det gäller (tyska) märken som Audi, MB och VW (och för all del Volvo) är många mil sällan ett problem. Det är mer rosten än motorhaveri som kan vara knäckande.
Diesel drar så väldigt mycket mindre att det blir billigare med diesel. När vi skulle köpa ny bil förra gången så räknade jag på det, även om dieseln ligger 6 kr över bensinen så är det fortfarande billigare med diesel än bensin per mil. Min V60 som väger två ton, 200 hästar drar ungefär 0,6 vid mest stadskörning. Går absolut att få ner en bra bit vid längre sträckor och landsväg. Men vi kör mest korta sträckor och stadstrafik - då ligger den på 0,6.Ok. Jag misstänkte att S40 inte var en kombi.
Dieseln är ju sjukt mycket dyrare än bensinen, så svårt att jämföra bränslekostnad per mil mellan bensindriven och dieseldriven bil. Dieslar har också ofta dyr skatt. Finns dock de som är billiga i skatt, men misstänker att de inte är i min prisklass.
Har du räknat på skatten också? Jag kollade nyss in en C5 på blocket och skatten låg på nästan 3400.Diesel drar så väldigt mycket mindre att det blir billigare med diesel. När vi skulle köpa ny bil förra gången så räknade jag på det, även om dieseln ligger 6 kr över bensinen så är det fortfarande billigare med diesel än bensin per mil. Min V60 som väger två ton, 200 hästar drar ungefär 0,6 vid mest stadskörning. Går absolut att få ner en bra bit vid längre sträckor och landsväg. Men vi kör mest korta sträckor och stadstrafik - då ligger den på 0,6.
När det gäller (tyska) märken som Audi, MB och VW (och för all del Volvo) är många mil sällan ett problem. Det är mer rosten än motorhaveri som kan vara knäckande.
Diesel drar så väldigt mycket mindre att det blir billigare med diesel. När vi skulle köpa ny bil förra gången så räknade jag på det, även om dieseln ligger 6 kr över bensinen så är det fortfarande billigare med diesel än bensin per mil. Min V60 som väger två ton, 200 hästar drar ungefär 0,6 vid mest stadskörning. Går absolut att få ner en bra bit vid längre sträckor och landsväg. Men vi kör mest korta sträckor och stadstrafik - då ligger den på 0,6.
Kollat bytbil.com?Vet inte hur en S40 ser ut, men kollade på blocket och fick inga resultat alls när jag sökte på kombi och dragkrok. Så det är tydligen inte en sån bil jag ska ha.
Min 2009 var av någon anledning inte rostig alls. Vet inte om var norrlandskörd innan jag köpte den, men jag hade den i tio år så dess tidigare historia borde inte påverka så mycket.Tänkte precis skriva det. Golf rostar så on i helvete
Vi har en från 2010, diesel som gått snart 30 k. Kombi, drar 0.4 och kostar under 1000 kronor per år i skatt. Motorn är perfekt men rosten
Är mer regel än undantag att de rostar sönder fullständigt.