Jag har.Är det förresten fler än jag som har reflexväst i bilen? Tror det är lag i Norge att ha det men inte här. Jag var i alla fall glad att jag hade en när däcket lossnade och jag behövde gå ut och ställa ut varningstriangel i beckmörkret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har.Är det förresten fler än jag som har reflexväst i bilen? Tror det är lag i Norge att ha det men inte här. Jag var i alla fall glad att jag hade en när däcket lossnade och jag behövde gå ut och ställa ut varningstriangel i beckmörkret.
Jag var glad att jag hade sommardäcket i bilen när jag körde mellan högakusten och göteborg och fick punka i höjd med Sandviken. Hade inte varit roligt att bara ha 50 däcket så många mil.Jag har alltid ett sommardäck i bilen under vintern (och ett vinterdäck under sommaren) som reservdäck. Finns det någon anledning till att man inte kan använda det som reservdäck en kort sträcka tills man fått ordinarie däck fixat?
Ett sommardäck på vintern är betydligt mycket bättre än 50 reservdäcket.Vinterdäcket går iaf att köra med om det är samma dimension, men jag skulle tänka mig för både en och två gånger att köra med ett sommardäck på vintern.
Ja vi fick punka på autobahn och det var.. ehh.. spännande med bara litet reservdäckJag var glad att jag hade sommardäcket i bilen när jag körde mellan högakusten och göteborg och fick punka i höjd med Sandviken. Hade inte varit roligt att bara ha 50 däcket så många mil.
Nej inte på Kugan enl verkztaden, tro mig jag har provat allt, funderar tom på att byta till en äldre bil för att zlippa zkiten, dom har zkapat problem från 1a början
Tycker min peugeot drar åt både höger och vänster, beroende på omständigheter.Peugeot har en fantastisk väghållning.
De är roliga att köra helt enkelt.
Störande! På peggan gick det att koppla ur varnaren om man bytt till däck utan sensor. Det är verkligen den sämsta (dyra) extrautrustningen. Och sen får man betala mer varenda gång man ska ha nya däck.
Jag kan kolla däcktrycket själv liksom. Har aldrig haft problem med vare sig punktering eller däck som tappat luft utan att jag märkt det, men däremot med däcktrycksvarnarna, i en rad bilar.
Och jag inser nu att jag även är väldigt nöjd med att min bil kom med ett "riktigt" reservhjul (från Continental), varken 50-hjul eller punkaspray. Om jag någonsin får punktering (har inte hänt mina första 25 år som förare) kommer det väl vara när jag står på en enslig skogsväg så långt från civilisationen jag kan komma. Det var ju för att ta mig dit som jag till sist köpte en bil...
Då är Peugeot fel bil.Men att bilen är rolig har aldrig varit en prioritet. För mig är annat viktigare.
Tycker min peugeot drar åt både höger och vänster, beroende på omständigheter.
Jag upplever den heller inte som rolig. Känns som en lite struttig småbil.
Det jag ville ha var rails, dragkula, kombi och hyfsat bensinsnål. Helst inte så dyr skatt heller. Den här peugeoten har allt det där. Den har dock bara en släpvagnsvikt på 1200 men just nu behöver jag inte mer. Har ju liksom slutat rida (tråkigt nog) så kommer inte behöva dra hästsläp.Då är Peugeot fel bil.
Jag kör så oerhört mycket så det måste vara roligt för att jag skall stå ut.
Det blir därför högsta prioritet.
Min första var en 306 och nu har jag en 307 SW.
SW är en MPV med massor av utrymme som får dra 1500 kg på B-körkort.
Vägegenskaperna på dessa bilar på vinterväglag är oslagbart för en framhjulsdriven bil.
Den drar under 0,7 l/mil sommartid.
Nej de är ofta trasiga i framvagnen.Håller helt med dig, slutade med att jag sålde min bensinsnåla peugot för en lite dyrare volvo för jag var inte nöjd med hur den låg på vägen. Så nöjd med bytet.
Däremot är flera nöjda med sina peugoter så det verkar vara en smaksak.
Då är Peugeot helt fel bil.Det jag ville ha var rails, dragkula, kombi och hyfsat bensinsnål. Helst inte så dyr skatt heller. Den här peugeoten har allt det där. Den har dock bara en släpvagnsvikt på 1200 men just nu behöver jag inte mer. Har ju liksom slutat rida (tråkigt nog) så kommer inte behöva dra hästsläp.
Något extra lull-lull har jag aldrig känt något behov av.
Nej de är ofta trasiga i framvagnen.
Och kostar massor att laga.
Stag hit och bussningar dit.
Hel och fin Peugeot - toppen på vägen.
Trasig Peugeot - eländig på vägen.
De är tyvärr oftast trasiga litet överallt.
Japanskt, Tyskt och Volvo.Om jag nu gör mig av med peugeoten, vad bör jag då titta på? Min absoluta smärtgräns för att köpa bil är 35000. (Har egentligen inte råd med det heller, men bilar kostar ju tyvärr.)
Det syns inte på besiktningen.Nja den jag sålde var nybesiktigad med blanka papper och besiktningsmannen blev förvånad när jag sa att den skulle säljas för det var länge sen han sett en peugeot 307 i så bra skick.
Jag hade tittat på Toyota. Vi har haft fyra st och de har varit fantastiskt bra bilar. Oerhört driftsäkra! En Auris vi hade krävde visserligen rätt breda däck vilket gav en merkostnad. Vi har haft två Avensis kombi och kört tiotusentals mil med båda.Förra gången jag letade bil så var ett önskemål att hitta en bil som kunde dra rätt mycket och samtidigt vara bränslesnål. Det fanns inte sas det. Men så hittade jag min citroen som jag på b-kort fick dra 1470 kg med och som på landsväg drar 0,63 (har dragit så lite som 0,58 på landsväg). Då jag kör lite blandat så landade bensinförbrukningen på omkring 0,7.
Övriga önskemål var kombi och rails. Dessa önskemål står kvar idag. Jag behöver kunna lasta och dra. Och jag vill heller inte ha en rosthög. (Min citroen är väldigt fräsch i lacken för sin ålder.)
Om jag nu gör mig av med peugeoten, vad bör jag då titta på? Min absoluta smärtgräns för att köpa bil är 35000. (Har egentligen inte råd med det heller, men bilar kostar ju tyvärr.)
Det syns inte på besiktningen.
Men det ger varierande hjulinställning och bilen går som en mask.
Är inte de (framförallt Volvo) lite väl törstiga?Japanskt, Tyskt och Volvo.
Och kanske Skoda.
Jag hade en Toyota corolla innan min citroen. Bästa bil jag haft. Det var bara att tanka och köra, för det mesta. Bytte glödlampor ibland. Under de 7000 mil jag körde den så stod den på verkstad bara en gång. Det var ett bromsok som kärvat fast.Jag hade tittat på Toyota. Vi har haft fyra st och de har varit fantastiskt bra bilar. Oerhört driftsäkra! En Auris vi hade krävde visserligen rätt breda däck vilket gav en merkostnad. Vi har haft två Avensis kombi och kört tiotusentals mil med båda.
Många duktiga bilmekaniker ser/känner/hör när det är dags för olika byten. Men känner att det är sidospår i denna tråd så jag lämnar ämnet.