Gjorde jag fel nu?!

Sv: Gjorde jag fel nu?!

Tack för trevligt svar.:)
Visst skulle jag kunna göra så som du säger men det jag förlorar på i det hela om det inte skulle vara något bra för mig eller hästen är ju pengar, en ridlektion i onödan, känna sig illa till mods om det inte fungerar på lektionen och få dåligt samvete för vad man utsatt hästen för. Jag må låta mycket löjligfierande. Men jag tar min ridning och träning på högsta allvar och analyserar till 100% och tar reda på fakta innan jag beslutar mig.
Mvh Xoya.

Tycker nog att du verkar vara analyserande i överkant:grin:Jag menar, du kan ta vilken tränare som helst och få 100 olika utlåtande om denne som tränare och du är ju egentligen inte klokare för det, eller hur? För mig skulle det bara finnas två vägar att gå; antingen stå som åskådare under en träning för att få grepp om vad som gäller eller att själv rida en "provträning". Varför skulle det vara så farligt att rida på prov? Det sker ju hela tiden..Och är det sedan inget för dig så är det ju bara att låta bli. Du kan ju prata med grannen och fråga om det är OK att provträna en gång??:idea:

Tack för ett trevligt svar.
Det har jag väl men det skulle inte kännas rätt och gå upp dit och kolla på en tre tränigar innan jag bestämmer mig. Antingen är man med från början eller så inte. :) Det är vad jag tycker. :)
Mvh Xoya.

Nej men så behöver du inte tänka. Hade jag varit du hade jag åkt dit och provat rida en träning. Om du känner att detta är helt åt hälsingland och min häst riskerar att dö, så avbryt då träningen. Det handlar knappt om några jättesummor, och du behöver nog prova att rida för att bilda dig en egen uppfattning.

Om man bara står och funderar hela livet så kommer man inte långt, man måste våga testa!:idea:

Har inget svar på kvitto frågan men däremot..

.. Kanske är grannen tveksam om denne får lämna ut tränarens nr? Jag kan väl iofs tycka att är man tränare så är det svårt att knyta kontakter om man inte vill att nr ska lämnas ut till någon men det finns ju folk som är försiktiga med sånt och som inte vill lämna ut andras nr utan att fråga först.

Sålänge du inte hört något katastrofalt om tränarens träningsmetoder så skulle jag prova en gång, kanske meddela först att man vill ha en känna sig för lektion. Det brukar jag alltid säga när jag provar någon ny, vill prova en gång för o se om det känns som mitt sätt att tänka o så vidare.

Även om inte andra gillar tränaren så kanske denne passar perfekt för dig o din häst så bilda dig en egen uppfattning. Fast jag förstår delvis hur du tänker där för det är ganska vanligt att folk hör sig för bland sina bekanta i hästvärlden om hovslagare, tränare o vetrinärer etc.

Be att få testa en gång, det har du väl råd med. Våga för o vinna! Ingen kan ju låsa in dig i ridhuset om du skulle bestämt tycka att det är en livsfarlig träning. Det är bara att du går hem isåfall. Lycka till!

Öhm?!
Den förstod jag inte riktigt...
...men om det var så du menade med att jag skulle betala svart för en träning eller ridlektion...gör jag däremot inte...men jag får ju se efter vad tränaren har att säga.
Mvh Xoya.

Tycker nog att du verkar vara analyserande i överkant:grin:Jag menar, du kan ta vilken tränare som helst och få 100 olika utlåtande om denne som tränare och du är ju egentligen inte klokare för det, eller hur? För mig skulle det bara finnas två vägar att gå; antingen stå som åskådare under en träning för att få grepp om vad som gäller eller att själv rida en "provträning". Varför skulle det vara så farligt att rida på prov? Det sker ju hela tiden..Och är det sedan inget för dig så är det ju bara att låta bli. Du kan ju prata med grannen och fråga om det är OK att provträna en gång??:idea:

Som sagt jag är en mycket analyserande person. Men det är mer för att när det har med min häst att göra vill jag att det blir rätt från början så jag slipper utsätta honom för något som han inte skulle behöva gå igenom. Deten är en egenskap en bra hästägare som tar sitt ansvar för sin hästs väl och ve.
Ska prata med grannen när jag ser henne nästa gång.
Mvh Xoya.

Jag tycker inte det är de minsta lilla fel på din inställning. För mig är det dels en självklarighet att man vill ha tränarens numer, så man kan ta reda på lite mer information ang. träningar osv.
Och sedan att ta reda på vad andra tycker om tränare, är för mig inte en självklarighet, men det är väldigt bra gjort. Det Duacell skrev, var rikligt med onödighet. Bättre att fråga för mycket än för lite. Dessutom, om man ringer 3 personer, som har tränat för tränaren, och alla tre säger att tränare är rentav urkass, klart man börja tänka då? Man följer strömmen, så funkar vi människor.

Ja, vissa personer borde tänka sig för innan dem skriver, tycker faktist att Duacell skall ta åt sig åt det. Även ifall du tycker så, kan du fomulera om det till trevligare när du skriver.

Bara för att andra tycker om tränaren behöver det ju inte betyda att h*n passar dej och din häst. Eller tvärtom, någon annan har varit jättemissnöjd men du trivs jättebra. Nä jag tycker du ska anmäla dej och se. Trivs du inte - sluta. Och gör ingenting som du inte vill göra.

Tycker du ska rida en lektion för tränaren och testa! Inget kan gå fel. Det är ju du som rider hästen och är det någon övning eller träningssätt som inte tilltalar dig så avbryter du bara.. Så enkelt är det. Du behöver ju inte "utsätta" din häst för något som du tycker känns fel! Jag har provat massor av tränare genom åren som passat mig mer eller mindre bra...

Jag tycker att du ska säga till redan innan att du vill testa en gång innan du avgör om du vill vara med regelbundet. Då har du varit tydlig med att du ev inte kommer att fortsätta och du behöver inte känna att du sviker dom andra.
Jag vet att du är fullt kapabel att själv avgöra om tränaren vill att ni gör något som kan skada hästen. Då får du helt enkelt rida hem och leta reda på en annan tränare.
Det är du som är kunden och det är du som bestämmer.

Hur hade den texten gått att dela upp mer undrar jag, utan att vilja verka otrevlig:confused:

Eftersom TS första inlägg är redigerat efter incognito skrev sitt inlägg så tror jag TS har delat texten efter det.

Jag hade nog tyckt du verkade ganska fjantig, kolla på träningen en gång eller var med och testa en gång. Det är ju inte hela världen om det inte skulle vara jättebra, då har du ju testat iaf.

ja skulle givetvis kolla upp meriter sen elever så denna så kallade hopptränare kan utbilda så ja inte slänger mina pengar i sjön

men däremot som du skirver nått kan gå fel första gången
dekan de väl inte
du ser väl själv i sadeln vad som är på g vad för uppgift ni fått om den verkar vettig eller inte

men givetvis kolla upp meriter men döm ej så utan ge den en chans ca 1-3 gånger
verkar de ej ge nått som du tycker är positivt ja sluta då
leta ny tränare
lycka till:banana:

Att kalla mig fjantig för en sådan sak skull är inte vad jag anser mig själv vara då jag har tidigare erfarenheter av dåliga tränare, dåliga erfarenheter mm. Så det i den frågan är något om onödigt att dömma mig till att vara fjantig som ovan står.
För i själva verket är jag en mycket analyserande person och vrider och vänder på vad sok kan gå fel och är därför den jag är.
Men som sagt kan jag väl hålla med om att gå upp och kolla på en träning innan jag bestämmer mig.
Mvh Xoya.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Barn Vi som både människor och föräldrar är öppna toleranta människor och har försökt fostra våra barn i samma anda. Det har så här långt...
2
Svar
32
· Visningar
4 119
Senast: Ridinglady
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 055
Senast: Chilodeur
·
K
Hundhälsa Jag skriver denna tråden anonymt för att ingen inblandad ska känna sig utpekad. Ursäkta långt inlägg. Det är nämligen såhär; jag har...
Svar
10
· Visningar
2 352
Senast: Katara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix